اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تعرفه‌های سنگین برق، کمر کشاورزان شهرستان رستم را خم کرده است

برنجکاران شهرستان رستم همچنان در پرداخت هزینه برق سال گذشته مانده‌اند و تعرفه‌های آزاد و سنگین برق، کمر کشاورزان منطقه را خم کرده است.

تعرفه‌های سنگین برق، کمر کشاورزان شهرستان رستم را خم کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از رستم، حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان رستم، ضمن تبریک فرا رسیدن نیمه ماه مبارک رمضان و میلاد کریم اهل بیت(ع)، همگان را به انفاق و دستگیری از نیازمندان و تلاش برای رفع محرومیت‌ها و پایان یافتن فشارهای ناشی از احتکار و گرانی، فراخواند.

امام جمعه رستم، با اشاره به بیانات ۸۳ دقیقه‌ای رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) در سی و یکمین دیدار رمضانیه با مدیران ارشد نظام اسلامی، بیان داشت: حضور مدیران جوان تازه نفس و با نشاط در این دیدار، حکایت از حرکت رو به جلو نظام اسلامی برای حل مشکلات دارد و از افق های درخشان نظام اسلامی به شمار می‌رود.

وی مجموعه بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار را مرامنامه مسؤولیتی در نظام اسلامی برشمرد و اظهار داشت: نقش بستن آیه شریفه و اوفوا بالعهد إن العهد کان مسؤولا بر تارک مجلس مقام معظم رهبری، بیانگر اهمیت مسؤولیت و ابعاد آن است و این دیدار در واقع یک کلاس درس اخلاق و مستند به روایات با فقه اکبر و بیان سلیس و روان مقام معظم رهبری بود.

خطیب جمعه رستم افزود: بیانات معظم له در ارتباط با مسؤولان معمولا تحذیری و انذاری است، با عموم مردم تکریمی و با جوانان ترغیبی و در مواجهه با دشمن تحقیری و تخیقی است و همه این زوایا در این سخنرانی دیده می‌شد.

حسینی بوشهری در ادامه گفت: برداشت ایشان از واژه های صبر و استقامت و مردم داری و صداقت و تقوا و دقت در تعارض منافع و همچنین دوری از انفعال و غرور به عنوان دو آفت در میان مسؤولان، که غرور منجر به وقفه در خدمت رسانی و انفعال باعث ناامیدی می‌شود را از بارزترین نکات این سخنرانی عنوان کرد.

امام جمعه شهرستان رستم در دومین خطبه نماز جمعه این هفته بیان داشت: یکی از بزرگترین مشکلاتی که دامن‌گیر کشاورزان عزیز ما در شهرستان است و بارها مراجعه کرده‌‌اند و درخواست پیگیری دارند تعرفه برق کشاورزی است. 

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته برق تلمبه‌های کشاورزی برنجکاران عزیز، با تعرفه آزاد محاسبه شده و این قشر زحمتکش، به خاطر محرومیت و مشکلات اقتصادی، از پرداخت آن درمانده شده‌اند و با توجه به اینکه مردم محروم این شهرستان از کشاورزی ارتزاق می‌کنند و چندین خانواده از یک زمین کسب درآمد دارند؛ این تعرفه‌های سنگین کمر کشاورزان را خم کرده است.

حسینی بوشهری گفت: با توجه به پیگیری‌های دکتر انصاری نماینده مردم در مجلس و مطرح شدن این موضوع در سفر هیئت دولت و معاون اجرایی رئیس جمهور به شهرستان، باز هم می‌بینیم نتیجه‌ای حاصل نشد و کشاورزان نیز قادر به پرداخت هزینه‌های سرسام‌آور برق نبودند و اداره برق هم به ناچار، برق کشاورزان را قطع نموده‌است.

خطیب جمعه رستم، خواهان پیگیری مجدانه این موضوع و توجه ویژه به مشکلات کشاورزان منطقه و همراهی بیشتر فرماندار رستم، استاندار فارس و ریاست جمهوری در این باره شد. 

سفارش به توجه مسؤولان و مدیران به بیانات رهبری و استفاده از فرصت طلایی شب‌های قدر، از دیگر نکاتی بود که در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان رستم عنوان شد.

انتهای پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول