اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ریخت‌ و پاش به بهانه افطاری قابل قبول نیست

امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر انجام کار خیر در ماه مبارک رمضان گفت: ریخت‌و‌پاش به بهانه افطار قابل قبول نیست.

ریخت‌ و پاش به بهانه افطاری قابل قبول نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی، امام جمعه موقت اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان، با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان، رحمت، برکت و مغفرت الهی به سمت ما روی می‌آورد و باید قدر این ماه را بدانیم.

وی با بیان اینکه تقوا یکی از برکات روزه است، افزود: خودمان متوجه شدیم که با روزه گرفتن احساس سبکی می‌کنیم؛ دانشمندان بزرگی در زمینه فواید روزه برای سلامتی، تحقیق و آن را به اثبات رسانده‌اند و بهانه مضر بودن روزه برای سلامتی، قابل قبول نیست؛ اگر کسی علنا روزه‌خواری کند، با خداوند محاربه کرده است و این افراد بدانند خداوند آن‌ها را کیفر خواهد کرد. 

میردامادی با بیان اینکه در آستانه روز ارتش هستیم، افزود: آن روزی که منافقین گفتند که ارتش شاهنشاهی باید منحل شود امام راحل گفتند که این‌ها فرزندان ما هستند و باید بمانند تا از اسلام دفاع کنند؛ همچنان که دیدیم اولین گروه نظامی که کمر رژیم ستمشاهی را در بیعت با امام شکست، ارتش بود.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به فرا رسیدن اولین سالگرد شهادت سردار محمد حجازی گفت: خدمات این قهرمان غیر قابل شمارش است و همچنین در آستانه سالروز شهادت حجت‌الاسلام بهشتی‌نژاد هم هستیم که به دست منافقین کوردل  در کنار منزل به همراه کودک در آغوشش به خاک و خون کشیده شد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران نظام افزود: مقام معظم رهبری اشاره داشتند که در تمام نظام‌های سیاسی دنیا مردم از مسؤولان سؤال و کم‌کاری را گوشزد می‌کنند و پیشنهاد ارائه می‌دهند، اما در نظام جمهوری اسلامی ایران، هم مردم از مسؤولان سوال می‌کنند و هم باور داریم که محاکمه خداوند هم در راه است؛ بنابراین مسؤولان فراموش نکنند که با چه مجاهدت‌هایی از سوی مردم به اینجا رسیدند.

میردامادی با تقدیر از تلاش های رئیس‌جمهور افزود: البته می‌دانیم که مشکلات و گرانی‌ها وجود دارد که باید مرتفع شود، به هر صورت همه مسؤولان باید احساس کنند که علاوه بر سؤال مردم، سؤال خداوند هم در پیش است و باید پاسخگو باشند که نتیجه چندین سال مسؤولیتی که داشتید، چه بوده است. 

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به لزوم دوری از انفعال و غرور توسط مسؤولان گفت: انفعال یعنی احساس ضعف و اینکه باید در مقابل دشمنان امتیاز دهیم؛ این بدترین خیانت به کشور است که فکر کنیم باید با دشمنان کنار آییم تا بتوانیم مملکت را آباد کنیم.

وی با بیان اینکه قبول داریم مشکلات زیادی وجود دارد، عنوان کرد: اما می‌دانیم که در مقابل، امتیازهایی هم داریم که نباید ناامید شویم، همانطور که شنیدیم که مقام معظم رهبری گفتند چندین نوع واکسن موفق کرونا ساختیم و در آمار کرونا هم وضعیت خوبی به دست آوردیم.

میردامادی با اشاره به پیشرفت‌های زیادی که در این سال‌ها داشتیم، خاطرنشان کرد: امروز هیچ قدرتی جرأت حمله به کشور ما را ندارد و می‌داند که هر ضربه‌ای با ۱۰ ضربه متقابل همراه خواهد شد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه یکی از شیوه‌های مکر دشمن، ایجاد ناامیدی است، گفت: دشمنان القا می‌کنند که کار تمام است و مشکلات حل نمی‌شود، اما چنین نیست؛ تمام مشکلات قابل حل است، یک روزی صدام برای ایجاد ناامیدی گفت که هفته آینده در تهران خواهم بود و روز دیگر هم یک دلقک آمریکایی گفت که در تهران کریسمس را جشن می‌گیریم، اما همگی این آرزو را به گور بردند و این ملت ایران است که هم‌چنان به پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه مسؤولان از اقدامات نمایشی پرهیز کنند، خطاب به مسؤولان خاطرنشان کرد: اقداماتی که انجام دادید را بگویید نه اقداماتی که می‌خواهید انجام دهید و نمایشی است. 

میردامادی همچنین در خطبه اول نیز با اشاره به آیاتی از قرآن بیان کرد: روزی ما مقدر است و نیازی به تمسک به حرام خدا وجود ندارد؛ اگر از راه حرام چیزی را به دست آوریم، حلال ما از بین می‌رود؛  ریشه اصلی خیرخواهی و خیر بودن شما مردم همان روزی حلال است که خداوند توفیق کار خیر به شما داده است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه جسم انسان از بین می‌رود، اما حقیقت روح ما در عالم دیگری می‌تواند زندگی کند، افزود: لحظه خروج روح از بدن بسیار حساس است؛ در احادیث داریم که ۳ زمان برای ما بسیار حساس است، یکی از آن‌ها زمان تحویل گرفتن روح انسان است، دیگری ساعتی است که صور دمیده می‌شود و ما زنده می‌شویم و سومی هم ساعتی که زمان محاکمه ما می‌شود و نمی‌دانیم راهی بهشت می‌شویم یا جهنم.

وی با بیان اینکه برای برخی جان‌کندن بسیار آسان و برای برخی بسیار سخت است، گفت: برخی افراد پیش از مرگ ملائکه‌ای را می‌بینند که آن‌ها بهشت را به آن افراد ارائه می‌دهند و آن‌ها دقیقه شماری می‌کنند که چه زمانی به بهشت بزرگ و عالم با عظمت الهی می‌رسند.

میردامادی با اشاره به اینکه تا جایی که می‌توانید کمک کنید و امتحان اغنیا به کار خیر است، افزود: افرادی در جامعه وجود دارند که به بهانه افطار ریخت‌ و پاش‌ می‌کنند و این‌ها قابل تحمل نیست.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول