اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

امام‌جمعه رشت: نگاه بخشی در انتصابات و تقسیم بودجه بی‌خردی است

امام‌جمعه رشت خطاب به مسؤولان اجرایی گیلان با بیان اینکه نگاه بخشی به همه موضوعات بی‌خردی است، گفت: به مسؤولین گیلانی از رأس تا ذیل تأکید می‌کنم نگاه بخشی نداشته باشند و در دادن مسؤولیت‌ها هم نباید بخشی نگاه کنند.

امام‌جمعه رشت: نگاه بخشی در انتصابات و تقسیم بودجه بی‌خردی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی این هفته رشت در مصلا این شهر با اشاره به مؤلفه‌های مختلف در تربیت نسلی مؤمن و متعهد و گرامیداشت میلاد امام حسن (ع) اظهار کرد: روز نیروی زمینی ارتش در هفته پیش را گرامی می‌داریم همان نیرویی که امام خمینی (ره) باقدرت در مقابل توطئه دشمن مبنی بر از بین رفتن ارتش پس از انقلاب ایستاده و فرمودند که ارتش باید بماند.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در دیدار با مسؤولان نظام، برنامه‌ریزی برای کشور را موردتوجه قرار داده تا با دوراندیشی برای رفع مشکل مردم گام‌ بردارند، گفت: نقد منصفانه قابل‌تحسین است اما مراقب باشیم که نقدها منجر به ناامیدی نشود، اگرچه در زمان‌هایی عملکرد برخی مسؤولین لکه سیاهی برای کشور شد اما هیچ‌گاه ناامید نبوده بلکه به پیشرفت‌ها امیدواریم.

خطیب جمعه رشت با اشاره به زیاده‌خواهی آمریکا در مذاکرات گفت: باید مراقب بود تا همه چکش‌کاری‌ها به‌درستی انجام و رفع تحریم‌ها و سیاست قطعی نظام در این مذاکرات انجام شود.

فلاحتی با بیان اینکه سفرهای استانی و مردمی بودن خوب بوده اما مردمی ماندن مهم است، گفت: بخشی از منابع ارزی در حال برگشت است باید مراقب بود که به‌واسطه این بازگشت منابع ارزی کالاهای بی‌ارزش وارد جامعه نشود، خیلی‌ها کالاهای بی‌ارزش وارد می‌کنند.

وی با اشاره به چند عملیات استشهادی فلسطینی‌ها علیه رژیم منحوس صهیونیستی که منجر به رعب و وحشت بر آنان شده افزود: خودشان اعتراف می‌کنند با جوانان فلسطینی نمی‌توانیم مقابله کنیم آنگاه چگونه با ایران می‌خواهیم مقابله کنیم، رژیم منحوس صهیونیستی خوب می‌داند که هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه هرسال قرار است یک‌میلیون در کشور ساخته شود که تا الآن ۳۰ درصد آن پیش رفته است، گفت: در مسکن‌سازی باید بدانند که استحکام در این سازه‌ها موردتوجه قرار بگیرد و با نظارت درست مانع آسیب‌های احتمالی شوید لذا سازمان تعزیرات حکومتی سرکشی کرده تا سمبل‌کاری صورت نگیرد.

فلاحتی با بیان اینکه فضاهای لازم در مراکز ساختمان‌سازی، مسجد و مدرسه، ورزشگاه، تفرج‌گاه‌ها موردتوجه قرار بگیرد، تصریح کرد: مسئله فرهنگ منطقه، فرهنگ بومی و دینی را در ساخت‌وسازها موردتوجه قرار داده و از گذاشتن اسم و حروف لاتین برای آن ساختمان‌ها اجتناب کنید چه دلیلی دارد این‌قدر در ساختمان‌سازی‌ها از حروف لاتین استفاده می‌کنید.

وی با اشاره به ساختن فیلم‌های داخلی که بی‌توجه به آداب و آیین ملی و مذهبی فیلم می‌سازند، گفت: به‌عنوان‌مثال در فیلم‌ها دست به سگ می‌زنند و بی‌توجه به آداب دینی دست خود را فقط با یک دستمال کاغذی پاک می‌کنند و می‌روند و آن را منتشر می‌کنند، مخاطب فیلم‌ها مسلمان ایرانی است که باید با این آئین‌ها آشنا شود.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه بودجه‌ها در گیلان باید یکپارچه در همه گیلان پخش شود نه منطقه‌ای گفت: به مسؤولین گیلانی از رأس تا ذیل تأکید می‌کنم نگاه بخشی نداشته باشند و در دادن مسؤولیت‌ها هم نباید بخشی نگاه کنند، نگاه بخشی به همه موضوعات بی‌خردی است لذا تأکید می‌کنم که گیلان را یکی ببینند و در تقسیم بودجه و غیره یکپارچه عمل کنند.

وی با اشاره به عدم وضعیت مطلوب آب برای کشاورزان در سال جاری گفت: مسؤولان در کنار کشاورزان بمانید و با بهینه‌سازی آب به کشاورز آموزش دهید تا با بهینه‌سازی آب مشکلات و دغدغه کشاورزان برطرف شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول