اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سفر «میرضیایف» به بیشکک محور رایزنی مقامات قرقیز و ازبک

معاون نخست‌وزیر و وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان در سفر به بیشکک با رئیس جمهور قرقیزستان دیدار و در مورد توسعه و تقویت بیشتر روابط و همکاری دوجانبه گفت و گو کردند.

سفر «میرضیایف» به بیشکک محور رایزنی مقامات قرقیز و ازبک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، در سفر کاری «سردار عمرزاق‌اف» معاون نخست وزیر و وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان با «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار ابعاد سفر آینده «شوکت میرضیایف»، رئیس جمهور ازبکستان به قرقیزستان بررسی شد.

جباراف گفت که ازبکستان یک شریک بسیار مهم سیاست خارجی و استراتژیک قرقیزستان است و دو ملت برادر با پیوندهای صد ساله دوستی و حسن همجواری، تاریخ مشترک، نزدیکی فرهنگی، سنتی، زبان و ارزش‌های معنوی پیوند خورده‌اند.

در این راستا، رئیس جمهور قرقیزستان از توسعه همه جانبه روابط بین دولتی و همکاری‌های چند جانبه با ازبکستان حمایت کرد.

وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان نیز به نوبه خود به جباراف اطلاع داد که به نمایندگی از رئیس جمهور این کشور وارد بیشکک شده تا سفر وی در اواخر ماه می به قرقیزستان را آماده کند.

عمرزاق‌اف در این دیدار آمادگی و علاقه خود را برای توسعه و تقویت بیشتر روابط و همکاری ازبکستان و قرقیزستان در روح حسن همجواری، اعتماد و مشارکت راهبردی تایید کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که صندوق توسعه ازبکستان و قرقیزستان فرصت‌های جدیدی را برای تقویت همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین دو کشور برادر باز خواهد کرد.

همچنین طرفین بر افزایش شاخص مبادلات بازرگانی تاکید کردند که در 5 سال اخیر حجم مبادلات بازرگانی بین ازبکستان و قرقیزستان 5 برابر افزایش یافته که در سال 2021 میلادی به 950 میلیون دلار رسیده است.

لازم به ذکر است که در چارچوب سفر کاری عمرزاق‌اف به قرقیزستان، صندوق توسعه ازبکستان و قرقیزستان با سرمایه گزاری 50 میلیون دلار افتتاح شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول