اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

افزایش سرانه‌های آموزشی در شهرقدس نیازمند کمک خیرین و همراهی مسوولان است

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان‌ قدس با اشاره به راه‌اندازی مدرسه استعداد‌های درخشان گفت: باتوجه به جمعیت بیش از ۷۱ هزار نفری دانش‌آموزان در منطقه افزایش فضای آموزشی نیازمند همکاری مسوولان و کمک خیرین است.

افزایش سرانه‌های آموزشی در شهرقدس نیازمند کمک خیرین و همراهی مسوولان است

وحید محرمی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان قدس در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرقدس اظهار کرد: مدارس استعدادهای درخشان یکی از مطالبات نخبگان و نیازهای منطقه جهت پرورش استعداد‌ها است. 

وی گفت: شهرستان قدس تاکنون دارای مدارس شاهد، هیئت‌امنایی و نمونه دولتی بود و پیش از این دانش‌آموزان برای استفاده از مدارس استعدادهای درخشان به شهریار مراجعه می کردند که با پیگیری‌های انجام شده این مدرسه در شهر قدس راه‌اندازی شده است. 

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان قدس با اشاره به حضور و بازدید مدیرکل حوزه استعداد درخشان وزارت آموزش و پرورش از این منطقه و ظرفیت‌‌های موجود گفت: طی این بازدید توانستیم مجوز ۴ کد در دو دوره اول و دوم متوسطه مدارس دخترانه و پسرانه دریافت کرده و درحال پذیرش دانش آموزان هستیم و در هر کلاس حدود ۲۵ نفر دانش آموز شرکت خواهند کرد. 

وی ادامه داد: این مدرسه نیاز شهرستان است و طبق درخواست والدین راه‌اندازی شده تا دانش آموزان مستعد به‌عنوان نخبگان آینده پرورش یابند. 

محرمی با تاکید بر جمعیت بیش از ۷۱ هزار دانش آموز و تراکم بالای جمعیتی بیان کرد: کمبود فضای آموزشی در سطح شهر وجود دارد و برای سال جدید تحصیلی موضوع ساماندهی دانش آموزان که از دغدغه‌های اصلی است باید با همراهی و همکاری مسوولان شهرستان رسیدگی شود. 

وی درخصوص کمک خیرین جهت مشارکت در امر مدرسه‌سازی که بخش اصلی کمک‌کننده به آموزش و پرورش در ساخت و افزایش فضای آموزشی هستند، افزود: شهرستان قدس دارای ۱۷ مدرسه خیرساز است اما جذب خیر تاکنون ضعیف بوده و نیاز است با افزایش فعالیت مجمع خیرین مدرسه ساز و همکاری مسوولان شهرستان خیرین بیشتری شرکت کنند و طرح آجر به آجر نیز تقویت شود. 

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان قدس گفت: مجموعا ۷۹ ساختمان آموزشی با ۲۰۵ کد فعال آموزشی در سطح شهر و روستاهای تابعه وجود دارد. 

وی خاطر نشان کرد: مدرسه استعداد درخشان یکی از اتفاقات خوبی است که باید دست‌به‌دست هم داد تا با جذب دانش‌آموزان مستعد و فراهم سازی بهترین امکانات، معلمین و فضای آموزشی بتواند یکی از بهترین مدارس نام‌آور شهرستان‌های استان تهران باشد. 

محرمی افزود: درحال حاضر مدرسه نوساز سردار قاسم اصغری در شهرک الهیه برای متوسطه اول و دوم درنظرگرفته شده که با ساخت زمین اهدایی به شهرک فرشته منتقل خواهد شد.

انتهای پیام/۶۷۰۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول