اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

حمله پلنگ به طبیعت گردان در طارم/افزایش حملات پلنگ در سال پلنگ

جوان ۳۳ ساله اهل شهرستان طارم که به همراه برادر و دوستش به ارتفاعات این شهرستان طارم رفته بودند، مورد حمله یک قلاده پلنگ قرار گرفتند.

حمله پلنگ به طبیعت گردان در طارم/افزایش حملات پلنگ در سال پلنگ

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جوان ۳۳ ساله اهل شهرستان طارم که به همراه برادر و دوستش به ارتفاعات منطقه «لهنه» و «زرده» این شهرستان رفته بودند مورد حمله یک قلاده پلنگ قرار گرفته و زخمی شدند.

طبیعت‌گردان که در پی حمله پلنگ زخمی شده بودند به بیمارستان شهدای طارم مراجعه کرده‌ که به گفته پزشک معالج این دو طبیعت گرد، زخم پلنگ چندان عمیق نبوده و در همین مرکز مورد مداوا قرار گرفتند.

موسوی رییس اداره حفاظت محیط زیست طارم ضمن تایید حمله یک قلاده پلنگ به طبیعت گردان طارمی گفت: از کلیه گردشگران و دوستداران طبیعت خواهشمندم در صورت مشاهده بچه‌ یا بچه‌های حیات وحش، کل بز یا جوجه پرندگان و... آنها را از طبیعت جدا سازی کنند.

بررسی جزئیات حمله پلنگ به ۳ نفر در طارم توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان طارم

سید سعید موسوی، رییس اداره حفاظت محیط شهرستان طارم در مورد جزییات این حمله اظهار داشت: ساعت ۱۴ روز پنجشنبه ۲۵ فروردین ماه سال جاری طی تماس تلفنی از سوی بیمارستان، باخبر شدیم که دو نفر مورد حمله پلنگ قرار گرفته‌اند.

رییس اداره حفاظت محیط شهرستان طارم افزود: اینجانب با عزیمت به بیمارستان، آنها را از نزدیک ملاقات کردم که یک نفر از طرف بازوی دست راست دارای چندین خراش و گاز گرفتگی بوده و نفر دوم از ناحیه پهلوی شکم بصورت سطحی با پنجه پلنگ زخمی شده بودند.

وی با مساعد اعلام کردن حال این افراد افزود: این دو نفر که برای تفریح و گردش به ارتفاعات روستای «لهنه و زرده» از توابع شهرستان طارم رفته بودند، که مورد حمله یک قلاده پلنگ قرار گرفته‌اند.
رییس اداره حفاظت محیط شهرستان طارم افزود: بلافاصله براسی بررسی دقیق تر و مشخص شدن کامل موضوع، اکیپی از کارشناسان و محیط بانان به منطقه اعزام شد که خبر تکمیلی اعلام خواهد شد.

گفتنی است، پیش از این نیز یک قلاده پلنگ در روستای «سلیمان‌بلاغ» شهرستان زنجان به یک گردشگر در طبیعت حمله‌ کرده بود و این دومین حمله پلنگ به طبیعت‌گردان در سال جدید است.

در حمله قبلی وقتی تعدادی طبیعت‌گرد برای تفریح به روستای سلیمان‌بلاغ رفته بودند و هنگام بارش باران زیر صخره‌ای پناه گرفته بودند مورد حمله پلنگی که زیر صخره در حال استراحت بود قرار گرفته بودند.

انتهای پیام/۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول