اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

مطالبه جمع‌آوری سگ‌های ولگرد رو به افزایش است/ شهرداری اهواز: سگ‌ها با کامیون از شهرهای دیگر می‌آیند

با گذشت ۸ ماه از آغاز شورای ششم مطالبه جمع‌آوری سگ‌های ولگرد رو به افزایش است و همچنان این معضل جان شهروندان را به خطر می‌اندازد.

مطالبه جمع‌آوری سگ‌های ولگرد رو به افزایش است/ شهرداری اهواز: سگ‌ها با کامیون از شهرهای دیگر می‌آیند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، با توجه به افزایش تعداد سگ‌های ولگرد در اهواز و تهدید سلامت شهروندان، رفع این مشکل همچنان یک مطالبه عمومی و فراگیر است.

عرفان مردانی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز امروز در توییتی نوشت: ‏"امروز یکی ازهمکارانم درحلقه محاصره ۲۰ سگ ولگرد در اهوازدچار آسیب های جدی شد.اتفاقی که اگربرای یک کودک می‌افتاد جان او رامیگرفت."

وی افزود: "مشخص نیست چراهنوز هیچ اقدام موثری برای ساماندهی سگ های ولگرد در اهواز نمیشود؛  جناب آقای شهردار اهواز تا دیر نشده فکری به حال احوال پریشان شهر کنید."

دکتر مریم جوادپور عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اهواز دهم بهمن ماه ۱۴۰۰ پس از مواجهه با تعدادی از سگ های ولگرد، در حالی که تلاش می کرد از آنها فرار کند با خودروهای عبوری تصادف کرده و جان خود را از دست داد.

پس از این حادثه دردناک، شهروندان، دادستانی و دانشگاه علوم پزشکی خواستار پاسخگویی و اقدام فوری شهرداری اهواز شدند.

شهردار اهواز ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ در این خصوص گفت: مشکل پول و محدودیتی در این زمینه نداریم و اگر لازم باشد ساختمان شهرداری را هم می‌فروشیم و خرج این کار می‌کنیم بنابراین مساله نبود پول بهانه‌ای نشود تا شهردار منطقه‌ای بگوید پول نداشتیم. همه اختیارات را به شهرداران منطقه می‌دهم اما به شرط اینکه روزانه در میدان کار کنند و در این زمینه گزارش ارائه دهند.

با گذشت ۸ ماه از آغاز شورای ششم، این مطالبه رو به افزایش است و رئیس سازمان پسماند شهرداری در گفت‌وگو با فارس، معتقد است: این معضل در خوزستان بیشتر از سایر استان ها است و تعدادی از سگ‌های ولگرد از شهرهای اطراف اهواز وارد شهر می‌شوند.

محمود ثابت قدم می‌گوید: یکسری آمار به دست ما رسیده که عده‌ای از شهرهای دیگر استان با کامیون‌های بزرگ اقدام به تخلیه سگ‌های ولگرد در ورودهای شهر اهواز می‌کنند!

به گزارش خبرگزاری فارس، بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز، از آغاز سال ۱۴۰۰ تا دی ماه، ۱۸۶۷ مورد حیوان گزیدگی در اهواز اتفاق افتاده که جدای از صدمات جبران ناپذیر جسمی و روحی هزینه ای بالغ بر ۱۸میلیارد تومان روی دست حوزه سلامت گذاشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول