اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

مشکلاتِ مردم ایذه با دامداری و کشاورزی حل نمی‌شود/ دولت سهم طرح 550 هزار هکتاری شرق خوزستان را اجرایی کند

نماینده مردم شهرستان‌های ایذه، باغملک و دزپارت در مجلس شورای اسلامی گفت: تنها راه حل رفع مشکلات مردم این منطقه اجرای سهم آن در طرح 550 هزار هکتاری است.

مشکلاتِ مردم ایذه با دامداری و کشاورزی حل نمی‌شود/ دولت سهم طرح 550 هزار هکتاری شرق خوزستان را اجرایی کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایذه، عبدالله ایزدپناه نماینده مردم شهرستان‌های ایذه، باغملک و دزپارت در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در حاشیه برنامه سفر وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان ایذه اظهار کرد: فقر و کمبود امکانات در شهرستان‌های این حوزه بیداد می‌کند و تکیه گاه مردم این مناطق کشاورزی و دامداری است که به دلیل خشکسالی تحت تاثیر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هیچ صنعتی در شهرستان‌های های ایذه، باغملک و دزپارت وجود ندارد و شغل کشاورزی و دامپروری تنها کار بسیاری از مردم این مناطق است، گفت: بدون شک کار گلخانه و گندم نمی‌تواند مشکلات ۴۰۰ هزار نفر در این مناطق را حل کند.

نماینده مردم شهرستان‌های ایذه، باغملک و دزپارت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فقر در تمام استان خوزستان وجود دارد، ادامه داد: انتظار می‌رود مسؤولان دولتی در سفرهای خود به استان خوزستان همه مناطق استان را مورد بازدید قرار دهند و مشکلات شهرستان‌های ایذه، باغملک و دزپارت را ببینند و مورد بررسی قرار دهند.

ایزدپناه با بیان اینکه مشکلات مردم خواست نظام، رهبری و امام راحل نیست و این برخی مسؤولان در دولت‌ها بودند که در حق مردم کوتاهی کردند، اضافه کرد: دامپروری و کشاورزی سنتی در شهرستان‌های ایذه، باغملک و دزپارت کاری را از پیش نمی‌برد و اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری می‌تواند راه‌گشای بسیاری از مشکلات باشد.

وی ادامه داد: آب دریاچه سد کارون ۳ به طول ۶۰ کیلومتر و رود کارون به طول بیش از ۵۰ کیلومتر از در شهرستان ایذه و دزپارت قرار دارد و ۲۰ سال فقط صحبت تامین آب مورد نیاز مردم از طریق این آب مطرح است.

نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: چرا مردم پایین دست سد کارون ۳ نتوانند از آب استفاده کنند؟ جایی که زمین مساعد وجود داشته باشد، آب نیز در آن جریان داشته باشد و مردم نتوانند از آن استفاده کنند ظلم است.

انتهای پیام/۷۲۰۲۶ /س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول