اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

عدم توجه به سند تحولی آموزش و پرورش دشمن را وسوسه به اجرای سند ۲۰۳۰ کرد

سرپرست آموزش و پرورش خوزستان گفت: سند تحولی که مسائل آموزشی و پرورشی را بخوبی بیان نموده در سال‌های اخیر به درستی به آن توجه نشده بطوری که دشمن را وسوسه کرد تا بدنبال اجرای سند خیانتکار ۲۰۳۰ باشد.

عدم توجه به سند تحولی آموزش و پرورش دشمن را وسوسه به اجرای سند ۲۰۳۰ کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان پیش از ظهر امروز در اهواز برگزار شد. 

در این مراسم علی باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: آنچه مهم است تلفیق تعلیم و تربیت است و این تربیت از مواجهه معلم و دانش‌آموز حاصل می‌شود، این تربیت در کرونا به کمترین میزان خودش رسید و این خطر دامن فرزندان ما را گرفت.

وی افزود: اگر افت تحصیلی یا سلامت جسمی را بررسی کنیم، بسیار بیشتر از آن سلامت روحی دانش‌آموزان مورد خطر قرار گرفته است.

باقرزاده گفت: با پافشاری وزیر آموزش و پرورش مدارس بالاخره حضوری شدند. جهت‌گیری آموزش و پرورش در دوره جدید تکیه بر توانمندسازی مربیان و معلمان خواهد بود. 

وی ادامه داد: وضعیت استعداد بچه‌های خوزستان از نظر علمی و آموزشی بالا است و باید به این استعدادها توجه داشت.

در سراسر استان باید بر اساس عدالت آموزشی پیش رفت

در ادامه مسعود حمیدی‌نژاد سرپرست مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند من به شما فرهنگیان عزیز می‌گویم مسئله تعلیم و تربیت مسئله اصلی جمهوری اسلامی است.

وی افزود: امروز آموزش و پرورش استان خوزستان علیرغم همه تلاش‌های فرهنگیان عزیز و دلسوزان، بیمار است و باید به وضعیت آن رسیدگی کنیم که در فرصتی دیگر به آن خواهم پرداخت. 

سرپرست آموزش و پرورش خوزستان گفت: سند تحولی که مسائل آموزشی و پرورشی را به خوبی بیان نموده در سال‌های اخیر به‌خوبی به آن توجه نشده به‌طوری‌که دشمن را وسوسه کرد تا به‌دنبال اجرای سند خیانتکار ۲۰۳۰ باشد.

وی ادامه داد: مسائل و مشکلات معیشتی، اقتصادی، رفاهی و حتی درمانی عرصه را بر خادمان تعلیم و تربیت تنگ نموده به‌طوری‌که وقت و توجه معلمان عزیز که باید معطوف به مسائل آموزشی باشد، بعضا دچار مشکل می‌شود؛ بیش از ۶۸ هزار معلم این استان به‌صورت ویژه‌تر با این مشکلات مواجه هستند و از معاون وزیر انتظار داریم این مسئله را در وزارت به‌صورت خاص پیگیری کنند.

حمیدی‌نژاد گفت: باید برای رسیدن به ایده‌آل‌ها در زمینه‌های آموزشی و پرورشی در این استان پر از استعداد تلاش کنیم.

وی افزود: عرصه تعلیم و تربیت را باید از هر چه باعث عدم رشد آن می‌گردد پاک نمود و باید در سراسر استان بر اساس عدالت آموزشی پیش برویم و در این مسیر از همه دلسوزان مشورت خواهیم گرفت. به‌طور مثال دانش‌آموزانی که در لالی و اندیکا هستند به اندازه دانش آموزان آبادان و ماهشهر و دیگر شهرها مستعد هستند و باید به همه مناطق استان توجه ویژه داشته باشیم.

سرپرست آموزش و پرورش خوزستان گفت: می‌طلبد که همه فرهنگ‌دوستانی که دغدغه رشد فرهنگ و آموزش استان را دارند، نماینده ولی فقیه، استاندار خوزستان، نمایندگان استان در مجلس، فرهنگیان، روحانیون و بسیجیان در کنار هم در راستای اعتلای این مهم تلاش و همکاری کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول