اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طولانی‌تر شدن صف وام ازدواج در کرمانشاه/ 12 هزار فقره هنوز از سال گذشته باقی مانده است

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: تعداد ۳ هزار و ۲۷۶ متقاضی دریافت وام ازدواج که در سال گذشته موفق به دریافت تسهیلات نشده، به امسال موکول شده و متأسفانه ۹ هزار و ۵۲۴ نفر هم در همان مرحله ثبت‌نام سامانه مانده‌ و هنوز به شعبی معرفی نشده‌اند.

طولانی‌تر شدن صف وام ازدواج در کرمانشاه/ 12 هزار فقره هنوز از سال گذشته باقی مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمد حسین‌زاده معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: طی سال گذشته در استان کرمانشاه در مجموع ۳۹ هزار و ۴۹۷ نفر در سامانه تقاضای تسهیلات ازدواج ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه ۲۶ هزار و ۶۹۷ نفر از این تعداد موفق به دریافت تسهیلات شدند، گفت: حدود ۲ هزار و ۲۵۷ میلیارد تومان از شبکه بانکی استان به این تعداد پرداخت شده است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: تعداد ۳ هزار و ۲۷۶ نفر هم در حال تکمیل مدارک هستند که در سال گذشته موفق به دریافت تسهیلات نشده و به امسال موکول شده است و متأسفانه ۹ هزار و ۵۲۴ نفر هم در همان مرحله ثبت‌نام سامانه مانده‌ و هنوز به شعبی معرفی نشده‌اند.

وی با تاکید بر ایجاد سامانه‌ای برای ثبت تخلفات در شعب که جوانان با آن روبرو هستند، گفت: استان کرمانشاه با این رقم پرداخت از تحقق ۹۲ درصدی در سال ۹۹ به تحقق ۸۷ درصدی در سال ۱۴۰۰ رسید. 

وی از بانک‌ها و مسؤولان استانی خواست در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند و افزود: با توجه به اینکه امسال ۴۰ هزار فقره دیگر اضافه می‌شود و نزدیک به ۱۰ هزار فقره دیگر هم از سال گذشته باقی مانده، برای پرداخت نیاز به همکاری داریم.

حسین‌زاده در ادامه اشاره‌ای به شرایط تسهیلات ازدواج در سال ۱۴۰۱ داشت و اضافه کرد: حداکثر فرصت زوجین دو سال از ثبت عقدنامه است. مبلغ تسهیلات برای افراد زیر ۲۳ سال ۱۵۰ میلیون تومان و برای افراد بالای ۲۳ سال ۱۲۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت تسهیلات ۱۲۰ ماهه به مدت ۱۰ سال و با کارمزد چهار درصد است.

وی در پایان، گفت:در قانون امسال اگر کسی ضامن نداشته باشد با ارائه سفته به بانک، مشکل تضمین را می‌تواند حل کند.

انتهای پیام/پ/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول