اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

۱۰ میلیارد تومان سرقت‌ مرگبار در جاده‌های کرمانشاه!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: طی سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد و ۲۵۸ میلیون تومان تجهیزات جاده‌ای توسط سودجویان به سرقت رفته است.

۱۰ میلیارد تومان سرقت‌ مرگبار در جاده‌های کرمانشاه!

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه امروز در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه طی ۱۲ ماهه سال گذشته روند سرقت علائم و تجهیزات در سطح محورهای اصلی، شریانی و بزرگراه‌ها استان افزایشی بوده عنوان کرد: در این مدت ۱۰ میلیارد و ۲۵۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تجهیزات جاده‌ای توسط سودجویان به سرقت رفته که این مسئله چالش‌هایی را در زمینه ایمنی کاربران جاده‌ای ایجاد کرده است.

وی به خسارت ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومانی سرقت تابلوهای اطلاعاتی در استان اشاره کرد و افزود: علائم جاده‌ای بیشترین آمار سرقت را در این زمینه دارند و به لحاظ ریالی نیز بیشترین خسارت مربوط به سرقت علائم ایمنی، ترافیکی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه افزود: در سال گذشته ۳۰ دستگاه چراغ چشمک‌زن با برآوردی ریالی ۸۱۰ میلیون ریال، ۵۲۰ متر تابلو اطلاعاتی حدود ۲۶ میلیارد ریال، ۲هزار و ۵۰۰ عدد علائم هشداری، ایمنی، ترافیکی و... با برآورد ریالی حدودا ۳۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مربوط به سرقت علائم ایمنی راه‌ها است.

وی گفت: در زمینه روشنایی راه‌ها ۵۴۰ متر کابل برق با برآورد ریالی ۳۷۸ میلیون ریال، ۲ دستگاه ترانسفورماتور برق حدودا ۶۰۰ میلیون ریال به سرقت رفته است که با در نظر گرفتن حفاظ برای ترانسفورماتور و تابلوهای برق از اقداماتی است که برای جلوگیری از سرقت تجهیزات انجام شده که متأسفانه سارقین با روش جدید و تخریب پایه بتنی و سقوط ترانس اقدام به سرقت تجهیزات روشنایی راه‌ها کرده‌اند.

کرمی از سرقت ۳ هزار پایه گاردریل خبر داد و گفت: ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پایه گاردریل و یک‌هزار ۶۰۰ عدد شاخه گاردیل بالغ بر ۲۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال توسط سارقین به سرقت رفته است.

وی افزود: سقوط وسایل نقلیه به درون دره‌ها، پل‌ها، آب روها، کانال‌ها و… به علت سرقت گاردریل، حفاظ کناری راه، خروج از محور و وقوع تصادفات رخ به رخ به دلیل سرقت حفاظ‌های میانی، ناآگاهی از خطرات جاده‌ای و ناآگاهی از وجود نقاط پر حادثه از مواردی هستند که به علت سرقت تابلوها و تجهیزات جاده‌ای باعث تشدید تصادفات جاده‌ای می‌شوند.

کرمی با تاکید بر اینکه با توجه به محدودیت اعتبارات تخصیص یافته حفظ و صیانت از تجهیزات و علائم جاده‌ای امری اجتناب‌ناپذیر و ضروری است، گفت: به طور قطع برای حفظ جان کاربران جاده‌ای به دلیل سرقت تابلوها و تجهیزات راه‌ها، برخورد قاطع و شدید با سارقان توسط مراجع ذی‌صلاح بیش از پیش مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه خاموشی‌ها و سرقت تابلوهای خطر و راهنمایی در جاده‌ها برای خودروها خطرآفرین است، گفت: از مردم درخواست داریم که درصورت مشاهده سرقت‌ها، سریعا با پلیس ۱۱۰ و یا تلفن گویای ۱۴۱ اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تماس گرفته و گزارش سرقت را اعلام کنند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول