اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تمرکزمان در سال جدید بر مهار بیماری‌های قلبی و عروقی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در نظر داریم در سال جدید کنترل بیماریهای غیر واگیر را دستور کار حوزه بهداشت قرار دهیم؛ چرا که هنوز مهمترین علت مرگ و میر‌ها بیماری‌های غیر واگیر به ویژه (قلب و عروق) است.

تمرکزمان در سال جدید بر مهار بیماری‌های قلبی و عروقی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس ضمن تبریک به مناسبت سال نو و حلول ماه مبارک رمضان از تلاش ها و همکاری امام جمعه بندرعباس با دانشگاه و به ویژه بخش بهداشت و درمان تقدیر و تشکر کرد.

وی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کووید-19 در استان گفت: در حال حاضر وضعیت کووید در استان رضایت بخش است اگر بتوانیم تا اواخر فروردین ماه همین روند را داشته باشیم و با همکاری مردم استان تزریق دوز سوم واکسیناسیون عمومی را تکمیل کنیم؛ وارد پیک جدید بیماری نخواهیم شد.

دکتر فرشیدی ابراز کرد: در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان هرمزگان اعتبارات بسیار خوبی به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص یافت که با این کمک‌ها جهش خوبی در بخش توسعه عمرانی زیر ساختهای دانشگاه صورت خواهد گرفت.

وی ابراز کرد: در نظر داریم در سال جدید کنترل بیماریهای غیر واگیر را دستور کار حوزه بهداشت قرار دهیم چرا که هنوز مهمترین علت مرگ و میر‌ها بیماری‌های غیر واگیر به ویژه (قلب و عروق) است.

دکتر فرشیدی اظهار کرد: تا کنون 3 کنگره دخانیات در استان با رویکرد کنترل دخانیات و بررسی اثرات آن بر روی سلامت و اقتصاد جامعه برگزار شده است. انتظار می رود با همکاری امام جمعه بندرعباس و سایر موسسات و دستگاههای اجرایی شاهد برگزاری چنین همایش‌هایی در استان باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به مشاهده پشه آئدس در استان و خطرات ناشی از بیماریهای منتقله از این پشه به انسان گفت: پس از مشاهده این پشه در شهرستانهای بندرلنگه، بندرعباس و سیریک اقدامات بسیار خوبی در راستای مبارزه با آن انجام شد.

وی تصریح کرد: با توجه به احتمال ایجاد یک اپیدمی از گزش پشه های ناقل بیماری در کشور، وزارت بهداشت با اختصاص 20 میلیارد تومان اعتبار و تدوین یک برنامه عملیاتی مبارزه جدی با این پشه مهاجم را با محوریت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان آغاز کرده است.

دکتر فرشیدی عنوان کرد: در بحث مبارزه با پشه آئدس 3 محور آموزش، بهسازی محیط و شناسایی بیماران در نظام مراقبت سندرومیک با مراجعه خانه به خانه پیگیری و مورد توجه قرار گرفت. 

فرشیدی بیان کرد: کووید-19، پشه آئدس و بیماریهای غیر واگیر 3 موضوع مهمی است که دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به صورت ویژه برای تامین سلامت مردم با جدیت دنبال می کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس در این دیدار گفت: شما مدیران حوزه سلامت جزو مجاهدان عرصه سلامت هستید که با حضور موثر خود در این دوران سخت کنترل و درمان بیماری کرونا، تلاش های خستگی ناپذیری داشتید.

حجت الاسلام عبادی زاده افزود: در دوران پر التهاب بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اطلاع رسانی و آموزش به مردم توانست در تراز ملی عمل کند. چرا که آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم از مهمترین اقدامات در شرایط بحرانی است.

حجت الاسلام عبادی زاده با اشاره به مدیریت خوب دانشگاه در مقابله با کووید-19 گفت: این موفقیت ها حاصل تلاش رئیس دانشگاه، همکاران دانشگاه و به ویژه پزشکان و پرستارانی بود که در خط مقدم مبارزه با این بیماری بودند که از همه این عزیزان تقدیر تشکر دارم.

انتهای پیام/ 88055

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول