اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

جشنواره هیئت‌های مذهبی در همدان برگزار شود

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان بر تأکید بر لزوم برگزاری جشنواره هیئت‌های مذهبی در همدان گفت: ۴۰۰ هیئت ثبت شده و ۶۰۰ هیئت ثبت نشده داریم که در این جشنواره می‌توانیم همه آنها را در زمینه شاخص‌ها برای داوری وارد کنیم.

جشنواره هیئت‌های مذهبی در همدان برگزار شود

به گزارش خبرگزاری فارس در همدان، حجت‌الاسلام ناصر صفری‌افلاکی ظهر امروز در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا، با اشاره به برگزاری جشنواره شهروندان برگزیده در سال‌های گذشته اظهار کرد: این جشنواره باید مردم را به سمت شاخص‌هایی از جمله مساجد، هیئت‌های مذهبی و محله‌محوری هدایت کرد.

وی بر تشکیل دبیرخانه جشنواره برتری‌‌ها به جای جشنواره شهروندان برگزیده تاکید کرد و افزود: باید جشنواره‌های متعدد با عناوین مختلف به صورت خرد در سطح شهر برگزار شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه مساجد باید قرارگاه فرهنگی ما باشد، افزود: ضروری است سالانه رویدادی به نام فعالان مساجد برگزار شود در این برنامه بهترین خادمان، خیران، امامان جماعات و تشکل‌های مسجد شناسایی شده و ضمن تهیه فیلم و پخش رسانه ملی، از آنها تجلیل شود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر ۴۰۰ هیئت در همدان به ثبت رسیده و ۶۰۰ هیئت نیز ثبت نشده است که در جشنواره هیئت‌های مذهبی می‌توانیم همه اینها را در زمینه شاخص‌ها برای داوری وارد کنیم.

* حیدری: ضرورت ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان در این جلسه با تاکید بر ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه اظهار کرد: مردم نیاز به شادی‌های حلال دارند و با تقویت انسجام می‌توان این شادی را ایجاد کرد.

مهدی حیدری با بیان اینکه در تدوین برنامه‌های فرهنگی باید از نظرات متخصصان و صاحبنظران نیز استفاده شود گفت: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا باید در تدوین سیاست‌های خود، حوزه ورزشی را نیز تقویت کند و برای آسیب‌های اجتماعی برنامه‌های مناسبی را در نظر بگیرد.

وی ضمن تاکید بر پشتیبانی و حمایت از گروه‌های جهادی و فرهنگی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی به عنوان ارگان‌های فرهنگی باید دیده شوند اظهار کرد: در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ قرآنی از ظرفیت پیاده‌راه‌ها و پارک‌های سطح شهر با برگزاری برنامه‌های متنوع استفاده شود.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول