اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تولیدکنندگان قبل از هرگونه افزایش قیمت مستندات خود را ارائه دهند

معاون وزیر صنعت گفت: تولیدکنندگان قبل از هرگونه افزایش قیمت موظف هستند مستندات خود را بصورت کامل و با ارایه صورت مالی برای بررسی و تصمیم به سازمان حمایت ارائه دهند تا در یک بازه زمانی مشخص نسبت به تعیین قیمت اقدام شود.

تولیدکنندگان قبل از هرگونه افزایش قیمت مستندات خود را ارائه دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، عباس تابش عصر امروز در نشست با مدیران صنایع شهرستان در شهر صنعتی کاوه گفت: خرج تنظیم بازار از تولید می‌گذرد و اگر تولیدی نباشد مصرف کننده‌ای وجود ندارد لذا اصالت وجود سازمان حمایت امر تولید است.

وی با بیان اینکه عرضه و تقاضا در شرایط فعلی اقتصادی کشور ما باید بر اساس آنالیز صورت بگیرد، گفت: دولت‌ها در تمام دنیا در اقتصاد دخالت دارند و بعنوان تنظیمگر در اقتصاد جوامع ایفای نقش می‌کنند.

معاون وزیر با بیان اینکه قیمت گذاری دستوری مزموم و ناپسند است، افزود: این اقدام مغایر با دخالت دولت در اقتصاد است چراکه قیمت گذاری دستوری تنها برای ۵۰ کالا تعریف می‌شود و بصورت جزئی است.

وی با بیان اینکه دولت  بدون حضور بخش خصوصی هیچ تصمیمی در زمینه تولید نگرفته است، ادامه داد: افزایش حقوق کارگر در سال‌جاری با توافق صورت گرفته بین نمایندگان کارفرما و کارگری صورت گرفته و دولت در این بین حضور نداشته است اما نباید به بهانه افزایش دستمزد قیمت‌ها را افزایش داد.

تابش افزود: تولیدکنندگان قبل از هرگونه افزایش قیمت موظف هستند مستندات خود را بصورت کامل و با ارایه صورت مالی برای بررسی و تصمیم به سازمان حمایت ارائه  دهند تا در یک بازه زمانی مشخص نسبت به تعیین قیمت اقدام شود.

وی از سایر تولیدکنندگان خارج از کالاهای غیر دستوری خواست در ایام ماه مبارک رمضان هیچگونه افزایش قیمتی را روی کالاهای خود نداشته باشند تا مردم در این ماه مهمانی خدا دغدغه معیشت نداشته باشند.

وی با تاکید به تولیدکنندگان بر لزوم رعایت قانون قیمت‌گذاری گفت: هر تولید کننده‌ ۵۰ محصولی که مشمول قیمت گذاری است چنانچه افزایش قیمت خودسرانه داشته میبایست از همین امشب نسبت به اصلاح قیمت اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان با تاکید بر برخورد دولت با متخلفان این حوزه  اظهار کرد: اگر تولیدکنندگان به قیمت‌های سال قبل خود بازنگردند و به نوعی برهم  زننده نظم عمومی توزیع کالا باشند آنها را به مراجع مربوطه معرفی و برخورد میکنیم.

وی با بیان اینکه بازرسین و دستگاه‌های نظارتی باید در این خصوص با دقت عمل کنند،گفت: درج قیمت تولید کننده روی محصول باعث ایجاد شفافیت در شاکله توزیع می‌شود ضمن اینکه این کار الزاما باعث کاهش قیمت ها نمی‌شود اما در مرحله قبل از ۱۴ هزار قلم کالا حدود ۸ هزار قلم مشمول کاهش شد.

پیش بینی افزایش تولید گندم به ۱۰ میلیون تن  

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم افزایش سفر مسئولان وزارت صمت به ساوه گفت: انصافا در حق دو شهرستان ساوه و زرندیه با این ظرفیت‌های موجود کم لطفی شده و آنطور که باید به مسائل آن رسیدگی نشده است.

حجت الاسلام محمد سبزی با اشاره به نامگذاری حکیمانه سال توسط رهبر انقلاب به نام تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین گفت: منافع ملی در گرو امنیت ملی، امنیت اقتصادی و آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب است و در صورت نبود تولید بخشی از این امنیت جامعه به خطر می افتد.

وی با بیان اینکه رونق بخشیدن به تولید درآمد ملی بالا رفته و نرخ بیکاری   پایین خواهد آمد،گفت: اگر بخواهیم تولید رونق بگیرد باید با جلوگیری از خام فروشی و فرآوری محصول و تولید دانش بنیان ، میزان درآمدها را بالا ببریم و با ایجاد یک سطح رفاه عمومی هم مصرف کننده ها را اراضی نگه داریم و هم این زنجیره به هم پیوسته را مدیریت کنی.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم باید حقوق مصرف کننده را حفظ کرد و هم تولید کننده ادامه داد: افزایش جلسات این چنینی خصوصا با حضور وزیر و معاونین و با شنیدن صدای تولید کننده یکی از راه های برداشتن موانع پیش روی تولید کننده‌هاست که انتظار می‌رود در شهرستان بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه وضع قوانین تسهیل کننده در امور تولید کنندگان توسط مجلس می‌تواند نقش مهمی در حل برخی موانع پیش رو باشد،گفت: دولت وظیفه مهمی در حوزه نظارت و تسهیل گری دارد که اگر وظایف به درستی انجام شود بخش قابل توجهی از مشکلات مرتفع خواهد شد.

حجت الاسلام سبزی تعیین قیمت برای خرید گندم کشاورز در سالیان قبل را یکی از اقدامات غیر کارشناسی دانست و گفت: مجلس با وضع یک قانون جدید تشکیل یک شورا متشکل از کشاورزان، دولت و کمیسیون کشاورزی بعنوان ناظر را در تعیین قیمت تصویب کرد که همین امر موجب رضایت کشاورزان شد که پیش بینی شده تولید گندم به ۱۰ میلیون تن برسد.

وی با بیان اینکه در بحث صنعت هم با فراهم کردن این شرایط رضایت عمومی ایجاد خواهد شد ، تصریح کرد: در اتخاذ تصمیمات کلان باید هم پای صحبت تولید کننده نشست و هم مصرف کننده لذا اکنون در شرایط جنگ اقتصادی میبایست شرایط را طوری رقم زد که نه تولید از تولید خود پشیمان شود و نه مصرف کننده از خرید خود ناراضی باشد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه افزود: خوشبختانه تولید کنندگان ما علیرغم همه مشکلات و موانعی موجود پای نظام و انقلاب و مردم خود ایستاده‌اند لذا انتظار داریم با تصمیمات کارشناسی و با عقلانیت و نه احساسات امور را پیش ببریم.

به گفته نماینده مردم در مجلس پایین بودن نرخ دستمزد کارگر ممکن است تولید دچار مشکل شود لذا باید در این خصوص نیز تولیدکنندگان ضمن درنظر گرفتن مخارج خود این موضوع را در اولویت خود قرار دهند.

ساوه نگین درخشان صنعت در کشور 

رئیس انجمن مدیران صنایع شهرستان ساوه در این مراسم از ساوه بعنوان نگین درخشان صنعت در کشور نام برد و گفت:  ۴۷ درصد از صنایع استراتژیک کشور در شهرستان ساوه مستقر هستند و به برکت همدلی و تعامل مسئولان و صنعتگران تولید در این شهرستان با قدرت در جریان است.

سعید رضوانی افزود: در این راستا و با ایجاد اولین شعبه حل اختلاف صنعت در شهر ساوه، حدود ۸۰ درصد مشکلات صنعتی را حل کردیم که بعنوان شعبه نمونه شناخته شده که این مهم با همدلی مسئولان و مدیران صنایع صورت گرفته است.

وی با اشاره به صفر بودن نرخ بیکاری در منطقه گفت: یکی از مشکلات اساسی تولیدکنندگان بحث قیمت گذاری است که باید وزارت صنعت و سازمان حمایت در این خصوص بصورت جدی و با همفکری ذینفعان اقدامات لازم را صورت دهد.

رضوانی با بیان اینکه مقابل وزارت صنعت نیستیم افزود: در تولید با افزایش بی رویه هزینه‌ها روبرو شده‌ایم که از دستمزد، هزینه حمل و نقل، افزایش قیمت مواد اولیه تا حامل های سوختی و ... نشان می‌دهد دولت براحتی موضوعاتی که مربوط به خود است را افزایش می‌دهد اما بخش خصوصی را وادار به کنترل قیمت می‌کنند.

وی با گلایه از بسته بودن درب بانک‌ها بروی تولیدکنندگان گفت: در سه ماهه آخر سال متاسفانه هیچ تسهیلاتی به تولید کنندگان ارائه نشد و اگر قرار باشد تولیدکننده بدون تسهیلات فعالیت کند و دارایی و مالیات دستشان را در جیب تولید کننده کنند قطعا تولید دچار مشکل خواهد شد لذا انتظار داریم همانطوری که تولیدکننده در زمان تحریم نیاز کشور را تامین کرد امروز نیز دولت حمایت خود را در عمل نشان دهد.

عدم همکاری بانک‌ها با صنایع در تامین سرمایه در گردش

فرماندار ساوه در این جلسه با اشاره به وجود سه شهرک و یک شهر صنعتی در شهرستان ساوه گفت: در شهرستان ساوه بیش از 600 واحد صنعتی در زون‌های مختلفی از جمله صنایع غذایی و آشامیدنی، لاستیک، پلاستیک، صنایع غیر شیمیایی و .... مستقر هستند که اشتغال مناسبی را در منطقه ایجاد کرده است.

مهدی الیاسی با اشاره به اینکه در سال گذشته ارزش صادرات ریالی ساوه به ۵۴ هزار میلیون ریال رسید، بیان کرد: در صنایع شهرستان ساوه بیش از ۵۰ هزار نفر در واحد‌های صنعتی فعال هستند و بعنوان سربازان جنگ اقتصادی در سنگر تولید مشغول به خدمت هستند.

وی افزود: با توجه به موقعیت استراتژیک ساوه، نزدیکی به پایتخت، مجاورت با استان‌های مهم، بهره مندی از گمرک ویژه اقتصادی، و دار بودن خطوط ریلی و .... مورد توجه و استقبال خوب سرمایه گذاران قرار گرفته است.

سرپرست فرمانداری ساوه با بیان اینکه قوای سه گانه و دستگاه‌های مربوطه حمایت خوبی از صنایع شهرستان دارند گفت: در سال‌های اخیر خصوصا در دولت سیزدهم حمایت از صنایع در دستور کار قرار گرفته و با توجه به پتانسیل موجود تلاش شده غالب مشکلات در سطح شهرستان حل و فصل شود.

الیاسی خاطرنشان کرد: عدم همکاری بانک‌ها با صنایع در تامین سرمایه در گردش، موضوع کمبود انرژی و زیرساخت‌های این حوزه، بخش نامه‌های درج قیمت و مسائل مشابه و .... موانعی را برای تولید کنندگان ایجاد کرده که انتظار دارند با بررسی و دستورات لازم مرتفع گردند.

 شرکت‌های مستقر در ساوه نگاه منطقه‌ای دارند

دادستان عمومی و انقلاب ساوه نیز با بیان اینکه تولید کنندگان خوبی در این شهرستان فعالیت دارند گفت: تولیدکنندگان شهرستان علیرغم وجود مشکلاتی که به واسطه تحریم ها رخ داده اما همواره پای نظام ایستادند و در اقتصادی نقش مهمی را ایفا کردند.

مجید علیپور با بیان اینکه شرکت‌های مستقر در ساوه نگاه منطقه‌ای دارند، اظهار کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری و تاکید رییس دستگاه قضا هرگونه همکاری برای ریل گذاری در توسعه فعالیت صنایع را وظیفه خود می‌دانیم و در این راه از هیچ اقدامی دریغ نخواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه برخی نارضایتی‌ها در خصوص درج قیمت تولید کننده یا مصرف کننده وجود دارد، گفت: موضوع قیمت گذاری بر کالاها با اتخاذ سازوکار لازم و با نظر کارشناسی صورت بگیرد و نباید در این خصوص بدون مشورت تصمیم گرفت.

مجید علیپور افزود: تعیین قیمت نهایی تصمیم خوبی است اما به دلیل عدم توجیه، واحدهای تولیدی در فاز اجرایی با مشکلاتی مواجه شد.

انتهای پیام/رضا حیدری

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول