اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

بودجه مترو اسلامشهر ۴۵ میلیارد تومان افزایش می‌یابد

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: میزان اعتبارات طرح مترو اسلامشهر با ۴۵ میلیارد تومان افزایش به ۱۳۷ میلیارد تومان در سال جاری می رسد.

بودجه مترو اسلامشهر ۴۵ میلیارد تومان افزایش می‌یابد

مهدی شریفیان نماینده مردم اسلامشهر، تهران، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر، اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده و با همراهی نمایندگان مجلس و دولت، میزان اعتبارات اختصاص یافته به طرح مترو اسلامشهر در سال ۱۴۰۱ به ۱۳۷ میلیارد تومان می رسد.

وی گفت: در ردیف اعتبارات بودجه سال ۱۴۰۰ برای ابرپروژه مترو اسلامشهر قریب به ۴۱ میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که با توجه به عدم تناسب اعتبارات تخصیص یافته با هزینه‌های اجرای طرح با تلاش ها و پیگیری های انجام شده این رقم به ۱۰۲ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با اشاره به منابع تامین اعتبارات مترو اسلامشهر بیان کرد: در سال گذشته مبلغ ۹۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق اسناد خزانه دولتی و ۱۲ میلیارد تومان هم به صورت نقدی از سوی دولت برای طرح مترو اسلامشهر تخصیص و جذب شده، که با توجه به میزان پیشرفت پروژه و هزینه های مربوطه بسیار ناچیز است.

نماینده مردم اسلامشهر، تهران، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بودجه سال ۱۴۰۱ برای طرح مترو اسلامشهر قریب به ۹۲ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته بود که با پیگیری های به عمل آمده و با توجه به اهمیت و حساسیت پروژه با موافقت دولت این مبلغ با ۴۵ میلیارد تومان به رقمی بالغ بر ۱۳۷ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد تکمیل سریعتر پروژه مترو اسلامشهر تصریح کرد: با پیگیری های به عمل آمده و با موافقت سازمان برنامه و بودجه، وزارت نفت و استانداری تهران مقرر شد مبلغ یک هزار میلیارد تومان اعتبار از محل تهاتر نفت به پروژه مترو اسلامشهر اختصاص و در اختیار مجری طرح قرار داده شود.

شریفیان گفت: تکمیل مترو اسلامشهر و دسترسی به شبکه حمل و نقل ریلی شهر تهران یکی از مهم‌ترین و ضروری ترین خواسته های مردم اسلامشهر است که تکمیل و بهره‌برداری از آن علاوه بر تاثیرات اقتصادی بر منطقه آثار و پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و ترافیکی زیادی از جمله کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی، کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا از طریق کاهش حجم تردد خودرویی به همراه خواهد داشت.

منتخب مردم در خانه ملت احداث کمربندی جنوبی اسلامشهر را یکی دیگر از مهم‌ترین پروژه‌ های اولویت دار این شهرستان برشمرد و تأکید کرد: با احداث کمربندی جنوبی اسلامشهر علاوه بر کاهش بار ترافیکی محور آیت الله سعیدی بعنوان مهمترین بزرگراه و کریدور دسترسی جنوب غرب استان تهران، در زمینه تسهیل در عبور و مرور خودروها و دسترسی به مقاصد و شهرهای جنوبی استان تهران، کاهش آلودگی هوا را برای شهروندان ساکن در جنوب غرب تهران به ارمغان خواهد آورد.

وی با اشاره به اینکه پروژه کمربندی جنوبی غیرفعال و تعطیل شده است، ادامه داد: در نشستی که به همراه حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و بهارستان با معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی داشتیم، موضوع تامین اعتبارات کمربندی جنوبی اسلامشهر که به طول ۳۰ کیلومتر سه شهرستان اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم را به یکدیگر متصل می کند مورد بررسی قرار گرفت.

شریفیان با تاکید بر اهمیت احداث و تکمیل کمربندی جنوبی اسلامشهر خاطرنشان کرد: در سفر اخیر علی نیکزاد نایب رئیس مجلس به اسلامشهر نیز موضوع تامین اعتبار این پروژه از محل تهاتر نفت و احداث آن توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به تصویب رسید که امیدواریم با تامین اعتبارات مورد نیاز و رفع موانع موجود فعالیت اجرایی احداث این پروژه هر چه سریع‌تر آغاز شود.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول