اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بازدید ۲۰۵ هزار نفر از اماکن تاریخی «بیرجند»

سرپرست فرمانداری بیرجند گفت: طی این ایام ۱۰۵ هزار و ۶۱۵ نفر از اماکن تاریخی، ۹۴ هزار و ۷۶۵ نفر از اماکن طبیعی و ۴ هزار و ۶۲۰ نفر از اماکن فرهنگی و در مجموع ۲۰۵ هزار نفر از این اماکن در سطح شهرستان بازدید کردند.

بازدید ۲۰۵ هزار نفر از اماکن تاریخی «بیرجند»

«علی فاضلی‌فرد» فرماندار بیرجند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: نوروز امسال شهرستان بیرجند میزبان گردشگران بسیار زیادی بود.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز در مجموع ۸ هزار و ۶۸۹ نفر مسافر در سطح شهرستان اقامت داشتند، تصریح کرد: از این تعداد یک‌هزار و ۷۴۲ نفر در هتل‌ها با ۲۰ درصد مجموع این جمعیت، ۱۳ درصد در مهمان‌پذیرها، ۳ درصد در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ۹ درصد در کمپ‌ها و چادرهای مسافرتی، ۴۷ درصد با میزان ۴ هزار و ۱۲۳ نفر در مکان‌های مربوط به آموزش و پرورش و ۷ درصد در سایر اقامتگاه‌ها اسکان یافتند.

بازدید ۲۰۵ هزار نفر از اماکن تاریخی

سرپرست فرمانداری بیرجند گفت: طی این ایام ۱۰۵ هزار و ۶۱۵ نفر از اماکن تاریخی، ۹۴ هزار و ۷۶۵ نفر از اماکن طبیعی و ۴ هزار و ۶۲۰ نفر از اماکن فرهنگی و در مجموع ۲۰۵ هزار نفر از این اماکن در سطح شهرستان بازدید کردند.

فاضلی‌فرد با اشاره به اینکه علاوه بر ترددهای زمینی ۲۶ پرواز از فرودگاه بین‌المللی بیرجند و طبس وجود داشته است، اضافه کرد: در پی این پروازها یک‌هزار و ۲۳۴ مسافر خروجی و یک‌هزار و ۸۶ نفر مسافر ورودی جابه‌جا شده است.

به‌کارگیری ۳۵ بسیجی آموزش‌دیده برای کمک به بازرسان بازار بیرجند

وی از فعال بودن ۷ موزه در ایام نوروز در سطح شهرستان خبر داد و گفت: همچنین در این ایام ۵۲ مورد سفر هفت‌سین در سطح شهر ایجاد، ۶ نمایشگاه عرضه صنایع‌دستی و سوغات، ۸ بازارچه عرضه ارزاق عمومی، ۲۰۸ ساعت اجرای برنامه‌های فرهنگی، مسابقات و جشن و توزیع ۴۲ هزار اقلام تبلیغاتی برای راهنمایی مسافران نوروزی از دیگر اقداماتی بوده که طی ایام نوروز در شهرستان انجام شده است.

سرپرست فرمانداری بیرجند با اشاره به اینکه در ایام نوروز کنترل کاملی بر بازار بوده و به صورت مستمر بازرسان جهاد کشاورزی، سازمان صمت و تعزیرات حکومتی بر بازار نظارت داشته‌اند، تصریح کرد: علاوه بر بازرسان این سازمان‌ها برای نظارت بر بازار شهرستان ۳۵ نفر از بسیجیان آموزش دیده با بازرسان در این امر همکاری کرد‌ه‌اند.

فاضلی‌فرد با بیان اینکه ویژه ایام نوروز و برای رفاه حال مردم ۳۰۰ تن برنج هندی و تایلندی، ۳۲۲ تن مرغ منجمد، ۲۴ تن گوشت گوساله منجمد، ۵۸۲ تن شکر خانوار و ۳۵۰ تن شکر صنف،  و ۷۰۰ تن روغن خوراکی در سطح شهرستان توزیع شده، یادآور شد: همچنین نظارت بر قیمت مرغ تازه در این ایام وجود داشته و روزانه ۷۰ تن گوشت مرغ تازه در بازار شهرستان توزیع شده است.

تشکیل ۳۲۴ پرونده تخلف در بیرجند

وی ادامه داد: در ایام نوروز خوشبختانه کمبودی در اقلام اساسی در سطح شهرستان نداشتیم و نظارت کاملی بر کنترل قمیت‌ها بود.

سرپرست فرمانداری بیرجند با اشاره به اینکه از پایان بهمن‌ماه سال گذشته تا پایان ایام عید ۴ هزار و ۴۰ مورد بازرسی از بازار شهرستان انجام شده، اضافه کرد: طی این مدت یک‌هزار و ۵۸۲ گشت مشترک با تعزیرات انجام شده که منجر به تشکیل ۳۲۴ پرونده تخلف با محکومیت ۷۳۰ میلیون ریال شده است.

فاضلی‌فرد با بیان اینکه برای آذین‌بندی شهر بیرجند اقدامات خوبی در ایام عید انجام شد، گفت: در این ایام با همت شهرداری ۱۵ المان جدید با هزینه‌کرد ۳۰۰ میلیون ریال آماده‌سازی و نصب و اقدامات دیگری نیز در راستا فضاسازی شهر، آماده کردن پارک‌ها و تظنیف شهر انجام شده است.

کاهش ۱۱ درصدی تصادفات

وی عنوان کرد: علی‌رغم افزایش ۶۰ درصدی ترددها در مرکز استان شاهد کاهش ۱۱ درصدی تصادفات بودیم و در تصادفاتی که در این ایام در سطح شهرستان وجود داشته تنها یک نفر فوتی و از مجموع ۳۰ تصادف، ۵۴ نفر مجروح شدند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول