اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

کارشناس تاجیک: اصلاحات قزاقستان تاثیر مثبتی بر منطقه دارد

کارشناس مسائل منطقه، پیام رئیس جمهور قزاقستان به مردم کشورش را حاوی برنامه و اهداف بلندپروازانه‌ در راستای تغییر اساسی وضعیت سیاسی و رفع نیازهای جامعه قزاقستان دانست.

کارشناس تاجیک: اصلاحات قزاقستان تاثیر مثبتی بر منطقه دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «شیرعلی رضاییان» کارشناس مسائل منطقه با اشاره به پیام اخیر «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان گفت که «نورسلطان» به دنبال تغییر نظام سیاسی است.

بنابر سخنان وی، پیام رئیس جمهور قزاقستان به مردم کشورش حاوی برنامه‌ها و اهداف بلندپروازانه‌ای است که می‌تواند وضعیت سیاسی در این کشور را به کلی تغییر دهد.

رضاییان ادامه داد: در مورد نیاز و لزوم اجرای چنین اصلاحات سیاسی شکی نیست زیرا مبتنی بر خواسته‌های موجود جامعه است.

این کارشناس سیاسی تاجیک خاطرنشان کرد: قزاقستان هم در سطح دوجانبه و هم در سطح چندجانبه، برای تاجیکستان شریک مهم بوده و هر دو کشور در مورد تعدادی از مسائل و مشکلات موجود بین المللی و منطقه‌ای دارای موضع مشابهی هستند.

به گفته وی، ثبات و توسعه پایدار در قزاقستان بدون شک پاسخگوی منافع بلندمدت ملی تاجیکستان و همچنین سایر کشورهای آسیای مرکزی است.

به باور رضاییان، تحقق اصلاحات و اهداف ترسیم شده توسط رئیس جمهور قزاقستان نه تنها برای این کشور، بلکه برای منطقه آسیای مرکزی تاثیرات مثبتی خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، تاکید کرد: قزاقستان برای کشورهای آسیای مرکزی در زمینه‌های سیاسی، تجاری و اقتصادی شریک مهم است، لذا از حرکات مثبت «نورسلطان» تمام کشورهای آسیای مرکزی سود خواهند برد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول