اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

واکنش کاربران افغان به حوادث کابل و هرات: فریب عناصر فتنه را نمی‌خوریم

کاربران شبکه‌های اجتماعی در افغانستان در واکنش به حادثه تعرض به اماکن دیپلماتیک ایران در افغانستان این اقدام را سازماندهی شده و تلاش برای برهم زدن روابط میان دو کشور خواندند.

واکنش کاربران افغان به حوادث کابل و هرات: فریب عناصر فتنه را نمی‌خوریم

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، روز گذشته (دوشنبه) عده‌ای به سفارت ایران در کابل و کنسولگری در هرات تعرض کردند.

برخی منابع در هرات اعلام کردند پشت صحنه این تظاهرات گروه‌های غربگرای «جنبش عدالت و آزادی» و «تیم بانوان عدالت‌جو» که پیش از این توسط غربی‌های حاضر در افغانستان تأمین مالی می‌شدند قرار دارند و این گروه‌ها برای روزهای آینده نیز فراخوان تظاهرات داده‌اند.

به‌ دنبال موج اعتراضات و محکومیت‌های این تعرض، کاربران شبکه‌های اجتماعی افغانستانی نیز نسبت به این اقدام واکنش‌های فراوانی داشته‌ و بسیاری از این افراد در صفحات خود اعلام کردند که این اقدام به ضرر روابط دو کشور همسایه خواهد بود. 

در زیر بخشی از این واکنش ها را مرور می‌کنیم.

 

 

نفرت پراکنی و تظاهرات سازماندهی شده در مقابل سفارت و کنسولگری های ایران در کابل و هرات، به هیچ وجه به نفع مهاجرین افغانستان در ایران نیست.

💬سخنگوی پیشین شورای علمای شیعه ولایت بلخ

 

 

من به عنوان یک افغان از حوادث بوجود آمده متأثر شدم. آن تعداد اندک مردانی که مقابل کنسولگری شما در هرات جمع شدند اجیران سرویس های جاسوسی بودند که خواستند روابط مردم ایران و افغانستان را تخریب کنند. طالبان نیز در این امر دخیل بودند که باید پاسخگو باشند.

💬 ثریا افغان

 

مشتی اوباش و آدم غیر مسؤل این عمل را انجام دادن و هیچ هراتی و افغان فرهیخته موافق این اعمال ناپسند نیست .

💬امیر عباس 

 

 

تظاهرات باید حاوی پیام باشد نه اینکه در گرو چند نفر استفاده جو که فقط خشونت بلنداند. این نوع برخورد ها، مشکل مهاجرین افغانستانی ما در ایران را حل نمی‌کند که هیچ، بلکه بر حدت و شدت آن می افزاید.
از حوزه تمدن کهن گرفته تا دین، زبان، مرز و… مشترک برخورداریم.
فردوسی، ابو علی سینا، حافظ، سعدی، سنایی غزنوی و … زبان مشترک دو کشور است.
یقینا پشت این ماجرا، کسانی هستند که میخواهند روابط مردمان دوکشور را گل آلود کنند.

💬 امیرحسین نظری

آمریکای و انگلیس، تمام نخبه ها نیروی با ارزش جوانان ما را با خود بردند و ترکیه تمام و سرمایه داران کشور ما رو بردند تنها ایران بود که در این میان فقط قشر ناتوان و ضعیف ملت افغانستان را به کشور خود پناه داد و به داد آنها رسید.

💬میرویس

 

ایران ستیزی و دروغ پراکنی را در این روزها زیاد میبینیم اما این ایران بود که صادقانه به مهاجرین پناه داد و الا این مهاجرین بیچاره چه کاری باید می کردند.

💬عمر 

 

 

 

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول