اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

شگردهای مجرمان سایبری در ماه رمضان را بشناسید

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، کلاهبرداران بر شیوه‌های مخصوص کلاهبرداری در این ماه تمرکز کرده و فعالیت‌های خود را دو چندان می‌کنند.

شگردهای مجرمان سایبری در ماه رمضان را بشناسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتای استان اصفهان اظهارداشت: یکی از اقدامات مجرمان ارائه فایل‌ها و ادعیه‌های مذهبی برای دانلود است که گاه برخی از آن‌ها آلوده به بدافزار است، بنابراین شهروندان باید نسبت به دریافت اپلیکیشن‌ها و فایل‌ها از منابع مختلف دقت لازم را داشته باشند.

مرتضوی افزود: جمع‌آوری نذورات به صورت مجازی برای رساندن به دست افراد نیازمند از شگردهای این مجرمان بوده که تلاش دارند با سوءاستفاده از اعتقادات و احساسات شهروندان در ماه مبارک رمضان از آن‌ها کلاهبرداری کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با اشاره به فعالیت سایت‌ها و کانال‌هایی که به مناسبت ماه مبارک رمضان ادعا دارند برای نیازمندان کمک جمع می‌کنند، گفت: شهروندان مراقب باشند و برای کمک به افراد بی‌بضاعت یا بیماران نیازمند حتما از طریق سایت‌های رسمی مؤسسات معتبر اقدام کنند و به هیچ عنوان به پیام‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، اطمینان نکنند.

وی با اشاره به دیگر ترفندهای این مجرمان سایبری بیان کرد: در پی تبلیغات جمع‌آوری نذورات و کمک برای نیازمندان شاهد ارسال لینک‌های جعلی در کانال‌ها و شبکه‌های‌اجتماعی هستیم که با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب بانکی آن‌ها را خالی می‌کنند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: حتماً برای هرگونه واریز وجه برای نذر و کمک به اقشار نیازمند، فقط از طریق شماره حساب‌های نهادهای معتبر و سازمان‌های مربوطه اقدام کنند و از پرداخت‌های اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی به افراد ناشناس جداً خودداری کنند، همچنین شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در‌ میان بگذارند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول