اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

دستگیری ۷۱۲ سارق و مالخر در «رعد۵۴»/ رئیس پلیس: مشکل خاصی با اتباع افغانستانی نداریم

رییس پلیس پایتخت از شناسایی و دستگیری ۷۱۲ نفر از سارقان، مالخران و قاچاقچیان در رعد ۵۴ پلیس پیشگیری خبر داد.

دستگیری ۷۱۲ سارق و مالخر در «رعد۵۴»/ رئیس پلیس: مشکل خاصی با اتباع افغانستانی نداریم

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه اجرای پنجاه و چهارمین مرحله از طرح رعد و اولین مرحله طرح رعد در سال ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران، هدف از اجرای این طرح را برخورد با سارقان، مالخران و قاچاقچیان دانست و اظهار داشت: با تلاش همکارانم در مجموعه پلیس پیشگیری و سر کلانتری‌ها در ۴۸ ساعت گذشته، ۱۰۳ محل پاتوق سارقان و مالخران مورد شناسایی و برخورد قرار گرفت و با اجرای ۳۳۷ حکم قضایی، ۷۱۲ نفر از سارقان، مالخران و افراد مجرم دستگیر شدند.

سردار رحیمی تصریح کرد: با اجرای این مرحله از طرح رعد، ۲۶ باند سرقت منزل، خودرو و اماکن خصوصی شناسایی و منهدم و ۲۳۳۵ فقره سرقت کشف شد.

فرمانده انتظامی پایتخت با بیان این مطلب که ارزش ریالی اموال مسروقه مکشوفه ۲۷ میلیارد تومان برآورد شده است، اظهار داشت: در این طرح، ۳۰ درصد سارقان در حوزه قطعات و محتویات وسایل نقلیه، ۲۳ درصد در حوزه سرقت اماکن، ۱۷ درصد سرقت در معابر، ۹ درصد در حوزه قاپ‌زنی و موبایل‌قاپی، شش درصد سارق منزل و ۱۵ درصد سارق وسیله نقلیه و مغازه فعالیت داشتند.

وی گفت: پنج قبضه سلاح جنگی و ۶۸ قبضه سلاح سرد نیز از متهمان کشف و ضبط شد؛ همچنین ۱۶ هزار و ۴۹۵ قلم انواع کالای قاچاق از قاچاقچیان کشف و در حوزه یکی از سرکلانتری‌ها بالغ بر 3 هزار و 563 لیتر مشروبات الکی از دو کارگاه بزرگ تولید مشروبات الکی کشف و ضبط  شد.

فرمانده انتظامی پایتخت با اشاره به اینکه طرح‌های پلیس در راستای برخورد با افرادی که به دنبال ایجاد ناامنی در جامعه هستند با جدیت ادامه دارد تصریح کرد: تکرار و تعدد جرم توسط مجرم باید باعث شدت برخورد با مجرمین شده و مد نظر قرار گیرد.

وی گفت: اخیرا مجرمین را به دنبال رضایت از شاکی فرستاده و این موضوع سبب شده که مجرم، شاکیان را تهدید کند، در حالی که پلیس هیچگاه متهمی را برای رضایت نمی‌‌فرستد و آدرس و اطلاعات شاکی را به متهم نمی دهد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره طرح‌های پلیس در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: باید حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کنیم در این راستا پلیس در دو بخش پیشگیرانه و کنترلی کار خود را انجام داده و به اصناف و اماکن تذکر داده شده که صرفا با توجه به مواردی که اعلام شده باید فعالیت داشته باشند.

وی افزود: پلیس برای شب‌های احیا تمهیدات ویژ‌ه‌ای داشته و نیروهای پلیس به طور کامل در آماده‌باش صددرصدی خواهند بود.

سردار رحیمی درباره اتباع افغانی حاضر در تهران گفت: اتباع افغانی را میهمانان عزیز خود می‌دانیم و احترام به آنها را وظیفه همه دانسته و هیچ مشکل خاصی با اتباع افغانی نداریم. 

رئیس پلیس پایتخت از ایرانیان و اتباع غیرایرانی در خواست کرد که به توطئه‌های استکبار که به دنبال درگیری و تفرقه میان اتباع دو کشور ایران و افغانستان هستند توجه نکنند.

سردار رحیمی افزود: مردم نباید به کلیپ‌ها و فضاسازی‌های که در فضای مجازی منتشر می‌شود توجه کنند؛ اگرچه باید گفت پلیس کنترل‌های لازم را بر آنها را داشته و احترام آن‌ها مدنظر است.

وی درباره چگونگی رصد و کنترل بازار ارز اعلام کرد: فعلاً مسأله خاصی دربازار ارز نداریم اما یکی از وظایف پلیس کنترل بازار ارز و برخورد با سوداگران است که این موضوع انجام می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول