اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

پیش‌بینی اعتبار ۴۷ میلیاردی برای تکمیل بیمارستان ساوه

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: برای تکمیل بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی ساوه در سال جدید ۴۷ میلیارد اعتبار پیش‌بینی شده است.

پیش‌بینی اعتبار  ۴۷ میلیاردی برای تکمیل بیمارستان ساوه

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، محمود کریمی‌ ظهر‌ امروز در نشستی با خبرنگاران با قدردانی از همراهی خبرنگاران در ایام شیوع کرونا گفت: رسانه‌ها به‌عنوان یار دوازدهم در این مدت در کنار دانشکده بودند و باعث شدند اطلاعات مفید در زمینه کنترل بیماری کرونا خصوصاً انجام واکسیناسیون به سرعت در جامعه نشر داده شود.

وی با بیان اینکه بخشی از وضعیت پایدار امروز ساوه و زرندیه را مدیون رسانه‌ها هستیم افزود: امیدواریم این همدلی و همراهی که از قبل بوده بیشتر نمایان شود و حمایت‌های رسانه‌ای از مجموعه دانشکده علوم پزشکی ساوه در نهایت به رشد و بالندگی حوزه بهداشت و درمان در ساوه منجر شود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه در ادامه فعالیت در مجموعه بزرگ دانشکده علوم پزشکی با بیش از ۲۳۰۰ نیرو را سخت و پیچیده دانست و ادامه داد: ما ویترینی از انواع و اقسام استخدامی‌ها و فعالیت‌های مختلف هستیم که از بدو تولد تا مرگ افراد را شامل می‌شود.

کریمی تنوع خدمات و گستردگی تخصص‌ها را از علل سختی فعالیت در این حوزه دانست و افزود: سلامت و امنیت دو مقوله مهم برای مردم هر جامعه هستند که اعتقاد داریم بخش مهمی از حوزه سلامت بر عهده مجموعه علوم پزشکی قرار دارد.

وی با اشاره به استقلال دانشکده علوم پزشکی ساوه در سال ۱۳۹۳ از اراک گفت: متأسفانه بعد از استقلال آن‌طور که باید خمیرمایه کار به دست ما نیفتاد و یکی از دلایل کسری نیروی انسانی، بودجه و زیرساخت‌های امروز‌ ساوه که نسل به نسل در حال انتقال است همین موضوع می‌باشد که برای جبران آن سال‌ها زمان مورد نیاز است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه خاطرنشان کرد: بودجه‌های موجود فقط برای حقوق کارکنان کفاف می‌دهد و عملاً امکان توسعه دانشکده را از ما گرفته است لذا امیدواریم در سطح کلان هزینه‌ها را با مخارج و خدمات و نیروی انسانی همسان کنیم تا گره از مشکلات اعتباری باز شود.

کریمی از استخدام ۲۴۴ نیرو در سال گذشته برای دانشکده علوم پزشکی خبر داد و بیان داشت: استخدام یک نعمت بزرگ برای دانشکده است چراکه حقوق و مزایا را دولت پرداخت می‌کند و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های دانشکده خواهد شد که از محل صرفه‌جویی در توسعه دانشکده خصوصاً ایجاد محل زیست برای پزشک جهت جذب پزشکان بیشتر می‌توان بهره برد.

۲۹ پروژه عمرانی در دست ساخت است

وی اشاره‌ای به ۲۹ پروژه عمرانی در دست ساخت دانشکده کرد و ادامه داد: پروژه ۲۵۰ تختخوابی و ساختمان ستاد اورژانس که از پروژه‌های ملی و سنگین هستند که امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم و ورود خیرین حوزه سلامت هرچه سریع‌تر تکمیل و آماده خدمت‌رسانی به مردم باشند.

افزایش ۱۳۲ درصدی اعتبارات

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه از افزایش اعتبارات جذب شده خبر داد و گفت: دانشکده علوم پزشکی ساوه ۱۳۲ درصد افزایش اعتبارات در حوزه‌های مختلف را داشت که در کنار آن بهره‌گیری از ظرفیت خیرین حوزه سلامت ما را در پیشبرد اهداف دانشکده یاری کرد.

کریمی با تأکید بر اینکه مجمع خیرین سلامت ساوه جز ۱۰ دانشگاه و دانشگاه علوم پزشکی‌ برتر‌ کشور‌ است گفت: برای اولین بار در دانشکده ساوه موفق به خرید یک خوابگاه با ۲۵ میلیارد تومان اعتبار شدیم که اقدامی بی‌نظیر برای اسکان دانشجویان بوده است.

وی افزود: ۱۰ میلیارد تومان وام برای خرید تجهیزات پزشکی در نظر گرفته شده بود که با این تجهیزات آزمایشگاه غذا و دارو راه میافتد و شانس ما را برای تبدیل به معاونت غذا و دارو بالا می‌برد، به دلیل نبودن آزمایشگاه تفویض اختیارات لازم انجام نشده بود که در اواخر اسفند توانستیم بخشی از اختیارات را اخذ کنیم.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه خاطرنشان کرد: اخیراً سه دستگاه آنژیوگرافی از محل کمک‌های سازمان بهداشت جهانی به کشور وارد شد که خوشبختانه با رایزنی‌های صورت گرفته توانستیم یکی از این دستگاه‌ها را برای ساوه جذب کنیم.

کریمی از ارائه درخواست برای ایجاد رشته پزشکی در ساوه گفت و اضافه کرد: روز شنبه آینده برای بازدید از وزارتخانه جهت ارزیابی امکانات ساوه برای ایجاد رشته پزشکی حضور پیدا می‌کنند که در صورت تحقق این امر کمبودهای ما در زمینه پزشک و نیروی متخصص مرتفع خواهد شد چراکه وزارتخانه در غالب هیئت‌علمی پزشکان خوبی را به ساوه خواهد فرستاد.

وی خاطرنشان کرد: با انجام این موضوع دغدغه ما در تأمین پزشک‌های عمومی و متخصص مرتفع شده و شانس قبولی بومی‌ها در رشته‌های پزشکی افزایش پیدا می‌کند و باعث تجهیز بیمارستان‌ها توسط وزارتخانه خواهد شد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه با بیان اینکه برای تکمیل بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی ساوه در سال جدید ۴۷ میلیارد اعتبار پیش‌بینی شده است گفت: ضمن امیدواری برای تحقق بودجه پیش‌بینی شده برای این بیمارستان، خیران خوبی برای تکمیل آن آماده همکاری هستند اما لازم است ابتدا پروژه را به یک پیشرفت چشمگیر برسانیم تا بتوانیم خیران را در این زمینه جذب کنیم.

کریمی گفت: مهمترین خواسته به حق مردم شهر ایجاد بیمارستان دولتی در ساوه است که بعد از انقلاب ایجاد نشده بود لذا باید همه ظرفیت‌ها برای احقاق خواسته مردم به کار گرفته شود.

اختصاص ۱۵ میلیارد تومان اعتبارات جهانی برای ساوه

وی با اشاره به جذب ۱۵ میلیارد تومان اعتبارات جهانی برای دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: از محل این اعتبارات برای ساخت مراکز جدید در ساوه و اردوگاه شهید ناصری برای انجام امور اتباع استفاده خواهد شد.

دانشکده ساوه دچار عقب‌ماندگی ۳۰ ساله شده است

معاونت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز با بیان اینکه دانشکده ساوه دچار عقب‌ماندگی ۳۰ ساله شده است گفت: شهرهای هم‌رده ساوه توانستند خود را رشد دهند اما به دلیل استقلال در زمان نامناسب و مواجهه با تحریم‌ها آن‌طور که باید پیشرفت نکرده و به سختی پیش می‌رویم.

تمیزی از ساوه و زرندیه به‌عنوان قطب غذا و دارو نام برد و خاطرنشان کرد: دانشکده ساوه، البرز و قزوین در صورت تجمیع هشتاد درصد صنایع دارویی را شکل می‌دهند اما به دلیل چارت ضعیفی که برای غذا و دارو دانشکده دیده شده متأسفانه امکان توسعه را از آن گرفت.

وی افزود: با تلاش‌های فراوان توانستیم ۲۱ ردیف شغلی در این معاونت را به ۴۱ افزایش دهیم اما همچنان سطح غذا و داروی ما مدیریت ماند و نتوانستیم به معاونت ارتقا پیدا کنیم اما با راه‌اندازی آزمایشگاه غذا و دارو و تجهیز آن این فرآیند صورت خواهد گرفت.

به گفته وی غذا و دارو دانشکده ساوه در تیپ ۳ قرار دارد که به اذعان کارشناسان می‌بایست با یک رتبه ارتقا به تیپ ۲ تغییر وضعیت دهد که در شاخص‌های کشوری نیز ساوه جایگاه مناسبی در این حوزه دارد.

ساخت ۱۲ پروژه عمرانی خیرساز در دست اقدام است

مدیر عامل مجمع خیرین سلامت شهرستان ساوه با بیان اینکه ساوه یکی از قطب‌های خیرین در حوزه‌های مختلف خصوصاً سلامت است گفت: خوشحالیم که در شهری زندگی می‌کنیم که خیرین به بحث سلامت توجه ویژه‌ای دارند و برای ایجاد مراکز جدید و تکمیل زیرساخت‌ها کمک می‌کنند.

مرتضی صبوحی با اشاره به فعالیت عمرانی جهت ساخت ۱۲ پروژه خیرساز گفت: با همراهی خیران گران‌قدر برآنیم که از سال آتی و هرماه هرکدام از این پروژه‌های خیرساز را به بهره‌برداری برسانیم تا نیاز ساوه به افزایش سرانه درمان شهرستان را تا حدی تأمین کنیم.

وی گفت: پردیس دانشگاهی ساوه نیز به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم دانشکده با کمک خیر محترم خاندان عسگریان قراراست تا سال تحصیلی آینده به بهره‌برداری برسد تا دانشجویان بتوانند در محیط مناسب به تحصیل ادامه دهند.

به گفته وی مرکز جامع سلامت شهری سرداران که با همت دولت، کمیساریای عالی و خیرین در کمتر از یک سال قبل کلنگ‌زنی شد به‌زودی آماده بهره‌برداری و خدمت‌رسانی به مردم محروم منطقه خواهد شد.

مدیر عامل مجمع خیرین سلامت شهرستان ساوه خاطرنشان کرد: پروژه آزمایشگاه غذا و دارو، مرکز سلامت روستای نورعلیبیک، طرح توسعه بیمارستان امام رضا (ع) زرندیه، مرکز فوریت‌های پزشکی زاویه، طرح توسعه درمانگاه زاویه و مرکز جامع سلامت جراحی زاده بخشی از پروژه‌های خیرسازی است که تعدادی از آنها انجام و بخشی نیز در دست انجام است.

گفتنی است در ادامه این مراسم جمعی از اهالی رسانه به بیان مشکلات و دغدغه‌های مردم پرداخته و در پایان نیز از فعالیت رسانه‌ها در ایام کرونا قدردانی شد

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول