اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

کشف 95 درصدی جرائم فضای مجازی در آذربایجان‌شرقی/ 457 حساب مسدود شد

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به افزایش 15 درصدی جرائم فضای مجازی در سال 1400، گفت: 95درصد جرائم فضای مجازی در آذربایجان‌شرقی منجر به کشف شده است.

کشف 95 درصدی جرائم فضای مجازی در آذربایجان‌شرقی/ 457 حساب مسدود شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محسن محمودی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن تبریک حلول مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات همچنین تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه (س)، اظهار کرد: کاربران اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی باید در این فضا نسبت به امر به معروف و نهی از منکر این واجب فراموش شده اهتمام و توجه بیشتری داشته باشند، چراکه توج به معنویت و فضایل اخلاقی سدی محکم در برابر آسیب‌ها و جرائم فضای مجازی است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ و در مقایسه با سال قبل جرائم فضای مجازی ۱۵ درصد در استان افزایش یافته و در مقابل شاهد کشف ۹۵ درصدی جرائم فضای مجازی در استان هستیم.

محمودی تصریح کرد: با همکاری و تعامل سازنده اصحاب رسانه به عنوان افسران جنگ نرم در بحث فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی اقشار جامعه قدم‌های موثری برداشته شده و در رزمایش بصیر سال ۱۴۰۰ در فضای مجازی تعامل و همکاری خوبی با رسانه‌های استان داشتیم و در یال جدید هم با همکاری رسانه‌های استان در بحث فرامین مقام معظم رهبری و جهاد تبیین را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به جرائم اولویت‌دار فضای مجازی استان،گفت: برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز با ۲۳ درصد رتبه اول، کلاهبرداری رایانه.ای با ۲۱ درصد در رتبه دوم، نشر اکاذیب با ۱۷ درصد،کلاهبرداری اینترنتی ۷ درصد و مزاحمت‌های اینترنتی با ۴ درصد به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

این مقام انتظامی افزود: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۴۵۷ حساب مسدود و ۶۱ میلیارد ریال توسط مرکز فوریت‌های سایبری همچنین شکوائیه‌های واصله به پلیس فتا استان مقدار ۳۲ میلیارد ریال آن به مالباختگان استرداد شده است و در این مدت ۲۶ هزار نفر مراجعه‌کننده حضوری به پلیس فتا داشتیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به کاربران شبکه‌های اجتماعی هشدار داد: هیچ وقت تصاویر و اطلاعات محرمانه و شخصی خود را در گوشی‌های تلفن همراه و رایانه‌های متصل به اینترنت ذخیره نکنند، هر خبر و شایعه را در فضای مجازی منتشر نکنند، سواد رایانه‌ای خود را بالا ببرند و به پیامک‌های تبلیغاتی و وسوسه‌انگیز توجه نکرده، چراکه هیچ سازمان و ارگانی جهت تحویل جایزه هیچ کسی را به پای دستگاه‌های خودپرداز نمی‌کشاند.

رئیس پلیس فتا استان به جوانان توصیه کرد در سایت‌های شرط‌بندی عضو نشوند و از والدین درخواست کرد: بر رفتار و عملکرد فرزندان خود در فضای مجازی نظارت داشته و تا حد ممکن سواد سایبری خود را افزایش داده تا در دام کلاهبرداران و مجرمان فضای مجازی گرفتار نشوند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول