اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

از رصد و اشرافیت انتظامی بر تحرکات باندهای قاچاق تا انهدام باند سارقان منزل در زاهدان

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از عزم جدی و قاطع پلیس سیستان و بلوچستان در امر مبارزه با موادمخدر، شناسایی و انهدام باندهای سازمان یافته قاچاق مواد مخدر در جنوب شرق کشور خبر داد.

از رصد و اشرافیت انتظامی بر تحرکات باندهای قاچاق تا انهدام باند سارقان منزل در زاهدان

 سردار احمد طاهری امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان با تاکید بر تلاش مضاعف پلیس سیستان و بلوچستان برای عملی کردن شعار سال و اهتمام ویژه در برنامه ها و فعالیت های انتظامی خود در سال جدید، اظهار داشت: ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی چون سرقت در اعتیاد به موادمخدر است موضوعی که همه دستگاه ها مرتبط در امر مبارزه با مواد مخدر می بایست به آن توجه ویژه داشته باشند. 

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با بیان ترفندهای گوناگون دشمنان ایران اسلامی برای سنگ اندازی و عدم پیشرفت روز به روز این مرز بوم، افزود: امروزه مبارزه با اعتیاد بیش از آن که ماموریتى در راستاى وظایف انتظامى باشد، اقدامى استراتژیک در مقابله با ابزار نظام سلطه جهانى است. 

وی اضافه کرد: اعتماد ارزشمند مردم به‌ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حاصل تلاش‌ های شبانه ‌روزی همه دستگاه ها به ویژه انتظامی در سراسر کشور بوده و عملکرد مطلوب این سازمان بزرگ انقلابی و جهادی به ویژه در زمینه مبارزه با موادمخدر، چهره جهانی از جمهوری اسلامی در تامین امنیت و آرامش نمایان کرده است. 

این مقام ارشد انتظامی تأکید کرد: اگر بخواهیم جامعه ای عاری از موادمخدر داشته باشیم، باید با توجه به بخش پیشگیری اجتماعی، بیشتر به فکر جوانان و نوجوانان باشیم. 

سردار طاهری با اشاره به اجرای طرح های متعدد انتظام بخشی در نوروز 1401 به ویژه ادامه طرح های مقابله ای در شناسایی و انهدام باندهای سازمان یافته قاچاق مواد مخدر، اظهار داشت: کشف بیش از 8 تن انواع مواد افیونی در نوروز امسال، شناسایی و انهدام بیش از 4 باند بزرگ و سازمان یافته قاچاق مواد مخدر از توفیقات پلیس استان در طرح اخیر نوروزی بود. 

وی با تاکید بر عزم قاطع و جدی پلیس سیستان و بلوچستان در امر مبارزه با موادمخدر، به اقدامات فرهنگی در بحث مبارزه با مواد مخدر اشاره نمود و خاطر نشان کرد: با افزایش اقدامات فرهنگی می توان زمینه های بروز اعتیاد را در جامعه از بین برد و در این راستا باید تلاش بیشتری شود.

دستگیری 4 سارق با بیش از 2 میلیارد تومان سرقت اموال

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در خبر دیگری از دستگیری 4 سارق که بیش از 20 میلیارد ریال از اموال منازل شهروندان را سرقت کرده بودند، خبر داد.  

طاهری گفت: در پی وقوع سریالی چند فقره سرقت منزل در سطح شهرستان زاهدان با شیوه و شگردهایی مشابه، موضوع شناسایی و دستگیری عاملان این سرقت ها در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت. 

وی افزود: در تحقیقات اولیه از کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد سارقان با استفاده از 2 دستگاه خودروی پراید و پژو 405 با پلاک های جعلی و مخدوش اقدام به پرسه زنی در محلات مختلف زاهدان کرده و منازل مسکونی مجلل و خالی از سکنه را شناسایی و در فرصتی مناسب با شگردی خاص اقدام به سرقت زیور آلات و اموال با ارزش موجود در این منازل می کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با جمع آوری سرنخ های موجود و انجام یک سری تحقیقات فنی یکی از اعضای این باند سرقت را شناسایی و او را دستگیر کردند. 

وی بیان کرد: با دستگیری این سارق، 3 نفر از همدستان وی نیز شناسایی و متهمان طی هماهنگی قضائی در چند عملیات ضربتی و غافلگیرانه در نقاط مختلف شهرستان زاهدان دستگیر شدند. 

سردار طاهری اظهار داشت: در بازرسی از مخفیگاه سارقان ضمن توقیف 2 دستگاه خودروی مورد استفاده در این سرقت ها تعداد زیادی اموال مسروقه به ارزش یک میلیارد ریال کشف شد. 

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اقرار متهمان به 6 فقره سرقت منزل در سطح شهرستان زاهدان گفت: ارزش تمامی اموال سرقت شده توسط سارقان در  سرقت های ارتکابی بالغ بر 20 میلیارد ریال بوده که متهمان بسیاری از این اموال را در بازار به فروش رسانده اند. 

وی خاطر نشان کرد: در این رابطه اموال مسروقه کشف شده به مال باختگان مسترد و متهمان نیز برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند. 

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول