اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

دسترنجی که بر باد رفت/ خسارت ۳۸۰ میلیاردی سرما و توفان در خراسان‌جنوبی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی گفت: بیشترین خسارت سرما و توفان گرد و خاک به بخش باغات و محصولات عناب، انار و پسته، زردآلو، آلو، سیب و گلابی، گندم، جو و یونجه وارد شده است.

دسترنجی که بر باد رفت/ خسارت  ۳۸۰ میلیاردی سرما و توفان در خراسان‌جنوبی

«ابوالحسن میرجلیلی» مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: طی روزهای گذشته با تقویت ناپایداری ‌های جوی در استان و وزش شدید باد و خیزش گرد و خاک شاهد کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا و بروز خسارت‌های مالی در برخی مناطق بودیم.

وی با اشاره به اینکه توفان به شش شهرستان طبس، خوسف، فردوس، سرایان، بشرویه و برخی نقاط بیرجند خسارت‌هایی به زیرساخت‌ها و درختان وارد کرد، بیان داشت: سرما و گرد و خاک به دو واحد گلخانه در استان خسارت وارد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی شکستگی ۱۲ اصله درخت، دو عدد تیر برق و ۶ مورد دیوار خارجی حیاط باغ ویلا، دامداری و مزرعه را از دیگر خسارت‌های توفان و گردوخاک در استان ذکر کرد.

میرجلیلی با اشاره به کاهش دمای هوا طی اسفندماه سال گذشته و فروردین‌ماه امسال، مطرح کرد: سرما و یخبندان در ۱۱ شهرستان به باغات و محصولات زراعی استان خسارت‌هایی وارد کرد.

وی اعلام کرد: بیشترین خسارت سرما و توفان گرد و خاک به بخش باغات و محصولات عناب، انار و پسته، زردآلو، آلو، سیب و گلابی، گندم، جو و یونجه وارد شده و در مجموع خسارت وارده طی ماه گذشته به بخش کشاورزی استان ۳۸۰ میلیارد تومان برآورد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی به مردم توصیه کرد با توجه به استمرار پدیده گرد و غبار، مسافرت‌های غیرضرور حتی به روستاهای اطراف شهرها انجام نشود و دامداران، عشایر، کشاورزان، گلخانه داران و مرغداران، اقدامات ایمنی لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول