اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

پوشش بیش از ۲ هزار نفری بیمه روستایی در گچساران

بخشدار مرکزی گچساران گفت: افزون بر ۲ هزار و ۷۲۴ نفر در این شهرستان تحت پوشش بیمه روستایی قرار دارند.

پوشش بیش از ۲ هزار نفری بیمه روستایی  در گچساران

علی‌محمد آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: بهره‌مندی ازبیمه اجتماعی یعنی دریافت مستمری در زمان فوت برای بازماندگان، مستمری سالمندی، پیری و مستمری از کار افتادگی حق همگانی بوده و دولت مکلف شده برای دسترسی آحاد جامعه به بیمه‌های اجتماعی امکانات لازم را فراهم کند.

 وی بیان کرد: فعالان حوزه اشتغال غیررسمی و بدون کارفرما که از چتر پوشش سایر صندوق‌های بیمه گر جاماندند اعم از کشاورزان روستاییان و عشایر، زنان خانه دار ،شاغلان حوزه صنایع دستی، رانندگان حمل بار و مسافر بین شهری هستند.

 بخشدار مرکزی گچساران با اشاره به اینکه دولت با پذیرش نقش کارفرما و با توجه به نداشتن درآمد ثابت و ماهیانه این گروه، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر را تأسیس کرد، افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر یکی از ۳ صندوق بیمه‌گر بزرگ کشور و زیر مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی که با مشارکت دولت و افراد واجد شرایط اقدام به ارائه خدمات بیمه اجتماعی می کند.

 آقایی عنوان کرد: مشمولان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر از مزایای متعددی بهره مند خواهند شد.

 وی گفت: یارانه دولتی برای پرداخت حق بیمه مناسب و اقتصادی و نیز نقل و انتقال سوابق بیمه به سایر صندوق‌های بیمه‌ای، پرداخت مستمری سالمندان، پرداخت مستمری از کار افتادگی و پرداخت مستمری به بازماندگان از مزایای مهم بیمه روستایی است.

 بخشدار مرکزی گچساران ادامه داد: روستائیان، عشایر و کشاورزان برای بهره مندی از مزایای بیمه روستایی هر چه زودتر اقدام کنند تا در صورت خسارت‌های احتمالی از حوادث بتوانند از بیمه استفاده کنند.

آقایی اضافه کرد: افزون بر ۲ هزار و ۷۲۴نفر در گچساران تحت پوشش بیمه روستایی قرار دارند و از این تعداد یک هزار و ۵۹۶ نفر مرد و یک هزار و ۱۵۵ نفر زن هستند.

بخشدار مرکزی گچساران با اشاره به اینکه تعداد ۱۶۹ خانوار مستمری بگیر صندوق بیمه روستایی در این شهرستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: افراد ۱۸ تا ۵۰ سال شرایط ثبت نام در این صندوق را دارند.

آقایی بیان کرد: متولدین ۱۳۵۱ امسال آخرین فرصت را برای ثبت نام در صندوق بیمه روستایی دارند، تمامی افراد واجد شرایط به خانم آبیار کارگزار این صندوق در بخشداری گچساران واقع در فرمانداری جهت ثبت نام اقدام کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول