اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

کلیات «طرح تشکیل شرکت ملی صنایع پالایش و پتروشیمی» در کمیسیون انرژی تصویب شد

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس از تصویب طرح تشکیل شرکت ملی صنایع پالایش و پتروشیمی خبر داد و گفت: همچنین تاکید شد؛ دولت اعتبار بیشتری به خوزستان تخصیص دهد تا در راستای جبران کم آبی، جلوگیری از رسوب‌گذاری سدها، توزیع آب و... هزینه شود.

کلیات «طرح تشکیل شرکت ملی صنایع پالایش و پتروشیمی» در کمیسیون انرژی تصویب شد

 احمد مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جلسه امروز(یکشنبه 21 فروردین ماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، از بررسی تنش آبی و تامین برق تابستان جاری با حضور مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان و بررسی "طرح تشکیل شرکت ملی صنایع پالایش و پتروشیمی" خبر داد و گفت: در  جریان بررسی "طرح تشکیل شرکت ملی صنایع پالایش و پتروشیمی" کلیات این طرح موافقت نمایندگان را کسب کرد و مقرر شد؛ جزئیات آن در جلسات آتی مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

وی با اشاره به محاسن این طرح، افزود: استفاده بهتر از ظرفیت پتروشیمی‌ها در دریافت خوراک از پالایشگاه‌ها و حذف تشریفات زائد در راستای حمایت از بخش خصوصی، دو علت اصلی تصویب این طرح است که در پی آن شرکت جدیدی با اساسنامه جدید شکل می‌گیرد و در نتیجه شرکت پخش و پالایش تفکیک شده و قسمت "توزیع و پخش" از "پالایش" جدا می‌شود و "پالایش و پتروشیمی" در کنار هم یک شرکت جدید را تشکیل می‌دهند چراکه این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بررسی تنش آبی و تامین برق تابستان جاری را دستور کار دیگر کمیسیون انرژی عنوان کرد و افزود: از آنجا که مشکلات استان خوزستان بسیار است، تاکید شد؛ سازمان مدیریت بحران خسارات‌های که متوجه کشاورزان و دامداران به دلیل خشکسالی شده را جبران کنند، همچنین دولت اعتبار بیشتری به خوزستان تخصیص دهد تا در راستای جبران کم آبی، جلوگیری از رسوب‌گذاری سدها، توزیع آب و... هزینه شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول