اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

هدف‌گذاری 2 میلیارد دلاری صادرات آذربایجان‌شرقی در سال 1401/ مقصد کالاهای صادراتی استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: هدف گذاری صادرات استان آذربایجان شرقی در سال 1401 با چهل درصد رشد ، 2 میلیارد دلار است.

هدف‌گذاری 2 میلیارد دلاری صادرات آذربایجان‌شرقی در سال 1401/ مقصد کالاهای صادراتی استان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صابر پرنیان امروز در جلسه مشترک کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و تجارت فرامرزی استان، اظهار کرد: تشکیل کنسرسیوم ها، شرکت‌های مدیریت صادرات و شتاب دهنده‌های استانی جهت تقویت بنگاه‌های کوچک و متوسط، تشکیل میز توسعه صادرات محصولات دانش بنیان در راستای تحقق شعار سال، شناسایی مشکلات زیرساختی و فرایندی مبادی خروجی در استان‌های مرزی و پیگیری و پایش رفع آنها و توجه ویژه به توسعه صادرات صنایع اصیل استان ( کیف و کفش، چرم، فرش دستباف، آجیل و خشکبار، شیرینی و شکلات و طلا و جواهرات) بخشی از اقداماتی است که در همین راستا دنبال خواهد شد.

وی توسعه صادرات غیرنفتی در تعامل با کشورهای همسایه، گسترش دیپلماسی تجاری ، اصلاح تراز تجارت خارجی و پیوستن به زنجیره ارزش بین المللی صادرات محور را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم و وزارت صمت در حوزه صادرات غیرنفتی عنوان کرد.

پرنیان خاطرنشان کرد: سازمان صمت استان نسبت به تدوین برنامه و هدفگذاری توسعه صادرات در سال ۱۴۰۰ اقدام و بطور منظم با رصد و بررسی عملکرد صادرات غیرنفتی استان و تحلیل وضعیت و جایگاه آن برای ارتقاء عملکرد صادرات اقدامات لازم را با جدیت پیگیری کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به بخشی از نتایج اقدامات برای تحقق اهداف برنامه توسعه صادرات استان در سال ۱۴۰۰ ، بر اساس آمارهای سازمان توسعه تجارت ایران ، تصریح کرد: میزان تحقق اهداف کمی در بخش صادرات به ۱۵ کشور همسایه و هند و چین ۸۷.۳ درصد، در حوزه صادرات به ۱۵ کشور اول مقصد صادراتی ۹۱.۴ درصد، صادرات به کشورهای اوراسیا ۶۱.۶ درصد و صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی ۶۹.۵ درصد بوده است.

پرنیان گفت: پتروشیمی و پایه نفتی، صنعت، فرش و صنایع دستی، کشاورزی و صنایع غذایی و معدن و صنایع معدنی از عمده کالاهای صادراتی استان در سال گذشته بوده اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول