اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

پیش‌بینی کاهش آلودگی گرد و غبار از امروز بعد از ظهر

سرپرست حفاظت محیط زیست استان همدان از پیش‌بینی کاهش آلودگی گرد و غبار از امروز بعد از ظهر خبر داد و گفت: در حال حاضر کانون‌های مولد گرد و غبار در استان شناسایی شده که حدود ۴۸ هکتار مساحت دارد و عمدتا در دشت‌های کبودراهنگ، قهاوند، فامنین و آورزمان قرار دارد.

پیش‌بینی کاهش آلودگی گرد و غبار از امروز بعد از ظهر

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیده مریم محمدی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وضعیت هوای تمام شهرستان های استان همدان در شرایط ناسالم و بسیار ناسالم قرار دارد و پیش‌بینی می شود میزان آلودگی گرد و غبار از بعد از ظهر امروز ۲۱ فروردین روند کاهشی در پیش داشته باشد.

وی با بیان اینکه آلودگی گرد و غبار از بعد از ظهر روز پنجشنبه ۱۸ فروردین آغاز شده است و جمعه بعد از شهر بیشترین میزان آلودگی را در استان تجربه کردیم گفت: از صبح امروز ۲۱ فروردین با افزایش آلودگی ریزگردها در استان مواجه شدیم.

سرپرست حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: عراق، سوریه و شمال عربستان به عنوان کانون انتشار گرد و غبار در کل کشور و به ویژه استان همدان بوده، این در حالی که وزش باد به عنوان عامل تشدیدکننده این شرایط، باعث افزایش شاخص آلودگی هوا در استان شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها وضعیت آلودگی هوا طی روزهای آینده کاهشی خواهد بود ، اما امکان یک طوفان شن مجدد وجود دارد، منشا ریزگردها از عراق، اردن، سوریه و … اس  که به دلیل کم آبی، جنگ و رها کردن زمین های کشاورزی است.

محمدی بیان کرد: راهکار کوتاه مدتی برای مقابله با ریزگردهای خارجی وجود ندارد، تنها راه مقابله با این ریزگردها همکاری کشورهای منطقه برای کاشت نهال است که ۱۰ سال نیاز به زمان دارد.

وی با بیان اینکه البته مدیریت کانون‌های گرد و غبار داخلی در این زمینه موثر خواهد بود تا از تشدید پدیده گرد و غبار در استان جلوگیری شود اظهار کرد: در حال حاضر کانون‌های مولد گرد و غبار در استان شناسایی شده که حدود ۴۸ هکتار مساحت دارد و عمدتا در دشت‌های کبودراهنگ، قهاوند، فامنین و آورزمان قرار دارد.

سرپرست حفاظت محیط زیست استان همدان در این خصوص توضیح داد: برنامه عمل مقابله با پدیده گرد و غبار از طرف سازمان حفاظت محیط زیست کشور ابلاغ شده و در این برنامه وظیفه هر دستگاه مشخص شده است که در بازه زمانی ۱۰ ساله حدود ۲۰ دستگاه اجرایی از جمله حفاظت محیط زیست استان در آن دخیل هستند.

وی گفت: این برنامه عمل در کارگروه امور زیربنایی استان مطرح و تصویب شده است که از جمله محورهای آن می‌توان به جنگلکاری، مدیریت اراضی کشت، مدیریت منابع آبی، عملیات مرتعداری و ... اشاره کرد.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول