اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

صدور رأی محکومیت برای حفاران غیرمجاز در مسجد آذربایجانی‌های شیروان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از صدور رأی محکومیت برای افرادی که در مسجد آذربایجانی‌های شیروان مشارکت در حفاری و کاوش کرده بودند، خبر داد.

صدور رأی محکومیت برای حفاران غیرمجاز در مسجد آذربایجانی‌های شیروان

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز علی مستوفیان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اعلام صدور رأی محکومیت برای حفاران غیرمجاز در مسجد آذربایجانی‌های شیروان، اظهارکرد: این تخلف در شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری ۲ شهرستان شیروان مورد رسیدگی قرار گرفت و در نهایت مسببان آن به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد.

وی گفت: این افراد برخلاف ضوابط بافت تاریخی ثبت‌شده، اقدام به حفاری غیرمجاز کرده که با شکایت و با پیگیری ادار‌ه‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، حکم ۲ سال حبس برای متهم صادر شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی افزود: هرگونه حفاری غیرمجاز به‌قصد به‌دست‌آوردن اموال تاریخی و فرهنگی مشمول مواد ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی می‌شود و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

مستوفیان ادامه داد: کشف جرم و دستگیری مجرمان، تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضایی به‌منظور رسیدگی و اجرای حکم ازجمله اقدامات لازم در جهت پیشگیری از وقوع جرائم علیه میراث‌فرهنگی و صیانت از اماکن، تجهیزات و اموال منقول و غیرمنقول است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی تصریح کرد: در این پرونده ۷ نفر دستگیر، یک دستگاه فلزیاب بدون مجوز، یک قبضه سلاح جنگی کلت کمری، ۲۲ فشنگ و ادوات حفاری ضبط شد.

انتهای‌پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول