اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت مجمع خیرین تامین سلامت فارس

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس با اشاره به الگو بودن خیرین فارسی در سطح کشور، اتمام پروژه‌های نیمه تمام را اولویت کاری این مجمع در سال جاری عنوان کرد.

اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت مجمع خیرین تامین سلامت فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی‌اکبر رامجردی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن ارائه آمار فعالیت ۲۱ ساله این مجمع به اهمیت حضور و هم اندیشی اصحاب رسانه برای اطلاع رسانی و گره گشایی از چالش های بخش خیرین سلامت و بیمارستان های خیریه، اشاره کرد.

وی در ادامه به جذب ۱۴۰۰ میلیارد تومان منابع مالی در طی ۲۱ سال گذشته از خیرین اشاره نمود و گفت: ارزش روز این مقدار بیش از صد برابر شده که شامل منابع مالی و ملک بوده است.

رامجردی همچنین از انعقاد ۲۹۹۰ تفاهم نامه بین مجمع خیرین سلامت استان با خیرین طی این سال.ها خبر داد و هدف اصلی این تفاهم نامه ها را حفظ و حراست از نیات خیرین قلمداد کرد.

به گفته مدیر عامل مجمع خیرین تامین سلامت استان، در این مدت ۱۸ بیمارستان خیریه ساخته شده و به بهره برداری رسیده است و ۱۹ اقامتگاه همراه بیمار هم از آن ها پذیرایی می کند.

رامجردی در بیان اقدامات مجمع در سال ۱۴۰۰ هم گفت: در سال ۱۴۰۰ اقدامات خیرین علیرغم ادامه بیماری کرونا و رکود اقتصادی در کشور، رشد ۱۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشت و تعداد ۲۷۷ تفاهم نامه با خیرین تنظیم شد که ارزش آن بیش از ۴۰۱ میلیارد تومان تخمین زده می شود.

وی افزود: همچنین ۹۲ میلیارد تومان هم به صورت نقدی توسط خیرین جذب شده است.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس در مورد نوع فعالیت مجمع با اشاره به این که فعالیت ها عموما در حوزه عمرانی بوده است، اظهار داشت: سهم فعالیت های عمرانی ۳۴ درصد و سهم اهدای ملک ۵۸ درصد بوده است و هزینه‌کرد در تجهیزات پزشکی و بحث های حمایتی از بیماران و دانشجویان، ۶ درصد مابقی را تشکیل داده است.

رامجردی به ۱۹۶۰ مورد بازدید و کارشناسی و مشورت تخصصی به عنوان کارکرد جدید مجمع اشاره کرد که توسط خیرین و متخصصان امر برای نیازسنجی و اولویت بندی فعالیت ها انجام گرفته تا کمک ها در بهترین محل مصرف شود.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان فارس، با اشاره به حوزه فعالیت مجمع در حوزه بیماران نیازمند و دانشجویان هم اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۱۱۰۰۰ نفر به مجمع و موسسه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مراجعه داشته اند که تمام این افراد مورد بررسی های مددکاری قرار گرفتند و ۳۹ درصد آنها یعنی تعداد ۴۳۰۰ نفر مورد حمایت مالی در قالب وام های قرض الحسنه به مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و کمک های بلا عوض به مبلغ ۲۴۵ میلیون قرار گرقتند و علاوه بر آن کمک های معنوی و فکری و کمک در فرایند مددکاری و راهنمایی و نوبت گیری و غیره نیز برای آنها انجام شد.

وی میزان فعالیت مجمع در حوزه کمک های دانشجویی و کمک به صندوق حمایت از دانشجویان را هم شامل ۱۰۳ دانشجو و یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه عنوان‌کرد.

رامجردی در ادامه از مشکلاتی گفت که خیرین بخش سلامت در خصوص املاک و قوانین با آنها روبرو می شوند و همین چالش ها و مشکلات گاهی باعث تاخیر در اجرای نیت خیر و گاهی اوقات هم موجب پشیمانی خیر می شود.

وی فعالیت مجمع برای رفع این مشکل را در قالب کمک های کارشناسی به خیرین و پیگیری در امور خیرین تا رسیدن به هدف ذکر کرد و افزود: در همین زمینه در سال گذشته ۱۵۲ جلسه و ۵۳۲ مورد پیگیری توسط مجمع برای نتیجه گیری بهتر نیت خیرین و پیشگیری از پشیمانی خیر صورت گرفته است.

رامجردی همچنین از ساخت بیمارستان خیریه درمانی تخصصی و فوق تخصصی رسول اعظم(ص) با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد با زیربنای ۳۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع در هشت طبقه، در بلوار رسول اعظم(ص) شیراز، واقع در شرق این شهر، به همت مجمع خیرین تامین سلامت فارس و خیرین حوزه سلامت خبر داد و گفت: ظرفیت بیمارستان رسول اعظم صلی الله علیه، تا ۶۰۰ تخت قابلیت افزایش دارد و راه اندازی درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی خیریه رسول اعظم صلی الله علیه و آله، فاز نخست این طرح بزرگ بوده است که به همت خیرین و دولت انجام شده است و افزود: با بهره‌برداری از این درمانگاه خیریه، مردم منطقه شرق شیراز توانستند خدمات درمانی خود را با سهولت و سرعت دریافت کنند.

وی در ادامه به نقش الگویی استان فارس در ایجاد شبکه خیرین در وزارت کشور اشاره کرد و گفت: تشکیل مجمع عالی خیرین استان فارس بنای پر برکت و شاخصی بود که در سطح کشور مورد اقبال قرار گرفت.

رامجردی با اشاره به پیام نوروزی مقام رهبری و تاکید ایشان بر اشتغال و بخش های دانش بنیان، گفت: در حال راه اندازی صندوق حمایتی با بخش پژوهش و نوآوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای حمایت از طرح های دانش بنیان هستیم و همچنین برای جانمایی و تخصیص مکان و اعتبار برای مرکز جامع ژن درمانی در جنب بیماستان مادر و کودک غدیر تلاش می کنیم.

رامجردی اولویت های مجمع خیرین سلامت استان برای سال ۱۴۰۱ را این چنین بیان‌کرد: در حال حاضر ۶۷ پروژه نیمه تمام و در حال اجرا وجود دارد که ۹۱۰۰۰ متر مربع حجم دارند و به بیش از ۶۵۰میلیارد تومان اعتبار نیازمند هستند که تمام تلاش ما بر این است، حداقل ۳۰ درصد یعنی ۲۰ پروژه را با حمایت مردم و خیرین از این پروژه ها، به بهره برداری برسانیم.

وی همچنین از مردم و خیرین برای حمایت از مراکز خیر ساز، برای ارائه خدمات بهتر و ارزانتر، دعوت کرد و گفت: نگهداری و اداره و تامین هزینه های این مراکز نیاز به کمک های مستمر و دائم دارند، چراکه حمایت های دولتی از این مراکز بسیار کم و ناچیز است.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان فارس در پایان این نشست خبری از برگزاری اجلاس خیرین سلامت استان خبر داد و گفت: بعد از دو سال وقفه، به علت همه گیری بیماری کرونا، در حال پایش و برنامه ریزی هستیم که اجلاس خیرین سلامت استان را به زودی برگزار کنیم و ضمن تقدیر از خیرین بخش سلامت، آنها را از نیازمندی های استان با خبر سازیم.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول