اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هادی العامری: تلاش‌ها برای احیای دیکتاتوری و استبداد در عراق خنثی شود

رئیس ائتلاف الفتح در پارلمان عراق در سالروز شهادت سید محمد باقر الصدر خواستار خنثی کردن کلیه تلاش ها برای احیای دیکتاتوری و استبداد در کشورش شد.

هادی العامری: تلاش‌ها برای احیای دیکتاتوری و استبداد در عراق خنثی شود

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح در پارلمان عراق، امروز (شنبه، 9 آوریل) به مناسبت سالروز شهادت «سید محمد باقر الصدر» طی بیانیه‌ای خواستار تلاش جدی برای ناکام گذاشتن و خنثی کردن کلیه تلاش‌های دشمنان برای احیای دیکتاتوری و استبداد با سوء‌استفاده از اختلافات بین مردم عراق شد.

به نوشته وبگاه «المعلومه»، وی طی بیانیه‌ای تصریح کرد که این روزهای مبارک مصادف شده با سالگرد شهادت آیت‌الله العظمی سید محمد الصدر طلایه‌دار انقلاب اسلامی در عراق و خواهر علوی پاکش، بنت الهدی به دست دستگاه سرکوبگر رژیم صدام معدوم .

وی افزود: «حکمت الهی است که سالروز جنایت قتل شهید الصدر با سالگرد سقوط قاتلش همزمان شده است و در این موضوع عبرتی است برای اهل اندیشه. ظالم و طاغوت به دست اربابانش ذلیل شد و شهید الصدر به نمادی مهم برای ملت و چراغ راه نسل‌های مجاهد، علما و اندیشمندان تبدیل شد و میراث فکری و سیاسی او به مکتبی زنده تبدیل شد که تا به امروز محافل علمی و سیاسی را به خود مشغول کرده است».

العامری تصریح کرد: با یادآوری این دو واقعه که سرآغاز تحولی بزرگ در تاریخ عراق بود، فراموش نمی‌کنیم که سیاست‌های رژیم صدام همان چیزی بود که اشغال عراق، نابودی مردم و کشور را برای آمریکا توجیه می‌کرد. در مواجهه با این چالش‌ها، ما بر عزم خود برای پیمودن راهی که شهید صدر طی کرد با تمام خلوص اعتقادی، شفافیت هدف، صبر و عزم راسخ تا شهادت در راه اعتلای اسلام، عراق و ملت شریف آن را تأیید می‌کنیم. 

رئیس ائتلاف الفتح عراق، بر عزم همگان برای خروج عراق از رنج و وارد شدن به فضای آزادی و بازگرداندن عزت، پایان دادن به هر گونه سلطه و فساد خارجی و تحقق رویای شهید الصدر در ایجاد یک کشور آزاد و عادل تاکید کرد.

رئیس ائتلاف الفتح از نیروهای ملی کشور خواست «به وظیفه و مسئولیت وفاداری به این شهید والامقام و پروژه او عمل کنند و زبان اعتدال و میانه روی و احساس مسئولیت در قبال مردم را بر هرچیزی مقدم بدارند. تلاش جدی برای خنثی کردن همه تلاش‌های دشمنان برای احیای دیکتاتوری و استبداد با سوء استفاده از اختلافات بین مردم و همه تلاش ها برای محو و نادیده گرفتن فداکاری‌های مردم ما و خون شهدایمان از خود نشان دهند».

سید محمد باقر الصدر و خواهر ایشان، بنت‌الهدی در ۱۹ فروردین ۱۳۵۹ به دست رژیم صدام به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول