اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

حضور بیش از 46 هزار گردشگر در سیاه‌چادرهای عشایری

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: 21 سیاه چادر در سطح استان میزبان 46 هزار و 570 گردشگر و مسافر نوروزی شدند.

حضور بیش از 46 هزار گردشگر در سیاه‌چادرهای عشایری

یحیی حسین‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: بر اساس برنامه‌های ستاد مرکزی خدمات سفرهای نوروزی کشور، راه‌اندازی مراکز اقامتگاهی عشایری در دستور کار قرار گرفته بود که بر همین اساس ۵ مرکز بوم‌گردی در ایام تعطیلات عید نوروز در شهرستان‌ شلمزار، شیخ علیخان و دشت زری، منطقه کارون و چمن گلی ایجاد شد.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری افزود: در ۳۰ کیلومتری همه شهرستان‌های هشت‌گانه عشایری به جز سامان و بن ۴ سیاه چادر و ۱۷ سیاه چادر نیز در سطح شهرها میزبان ۴۶ هزار و ۵۷۰ گردشگر بودند.

وی ادامه داد: در این ایام جامعه عشایری استان با برپایی سیاه چادرهای عشایری و همچنین پخت نان، آش و سایر محصولات از مسافران نوروزی پذیرایی کردند و حدود ۲ هزار و ۱۷۵ کیلوگرم محصولات دامی و ۱۰۵ میلیون تومان صنایع دستی به فروش رسید.

حسین‌پور با بیان اینکه ۱۲۵ هزار و ۴۷۰ گردشگر در مناطق سامانه‌های عرفی عشایر حاضر شدند، بیان داشت: سامانه عرفی عشایر به محدوده‌ای از اراضی مرتعی اطلاق می‌شود که از گذشته مورد بهره‌برداری تعداد مشخصی از خانوارهای عشایر قرار گرفته و عرفاً دارای حق بهره‌برداری از آن هستند.

وی در پایان با بیان اینکه استقبال مسافران نوروزی از حضور در سیاه چادرهای عشایر بسیار قابل توجه بود، گفت: بازدید مسافران نوروزی از کمپ‌های عشایری استان سبب آشنایی با نحوه زندگی این جامعه تولیدکننده، فرهنگ و آداب و رسوم عشایر شد.

انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول