اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

امام جمعه قشم: آب، راه و بهداشت 3 مشکل اساسی مردم قشم/ جزیره، فاقد سند توسعه است

امام جمعه شهرستان قشم گفت: موضوع نبود یا کمبود آب در برخی شهرها و روستاهای قشم، راه های مال‌رو و فاقد ایمنی و پهنای لازم و وضعیت بهداشت و درمان، 3 مشکل اساسی مردم جزیره قشم هستند.

امام جمعه قشم: آب، راه و بهداشت 3 مشکل اساسی مردم قشم/ جزیره، فاقد سند توسعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امروز در نشست شوراها و شهرداران شهرستان قشم گفت: در موضوع آب با پیگیری‌های انجام شده و حضور وزیر نیرو در قشم، امیدواریم نهایتا تا شهریورماه امسال و با احداث 3 آبشیرین‌کن مشکل کمبود آب در جزیره برطرف شود.

وی ادامه داد: البته مشکلات آب قشم به همین مقدار خلاصه نمی شود و فرسودگی شبکه آب نیز از جمله مواردیست که باید بدان پرداخته شود تا مردم در ماه های گرم سال در کم آبی و بی آبی نمانند.

امام جمعه قشم همچنین اشکال در پمپاژ را از دیگر مشکلات موجود در این حوزه دانست و اظهار امیدواری کرد تا با هم افزایی سازمان منطقه آزاد، فرمانداری، آب و فاضلاب روستایی و خیرین، این مشکلات هر چه سریعتر برطرف شود.

وی همچنین از وضعیت نابسامان راه‌های قشم خصوصا مسیر درگهان به لافت که مسیر پررفت و آمد گردشگران و ورودی خودروهای جزیره است به شدت انتقاد کرد و این راه را مسیری مال‌رو نامید که تنها آسفالت شده است.

این مقام مسئول همچنین از نبود سند توسعه برای رشد متوازن در بخش‌های مختلف جزیره انتقاد کرد و افزود: برای پیشرفت در هر منطقه ای، باید سندهایی نوشته شود تا ریل توسعه بر این محور حرکت کند.

حجت الاسلام حاجبی همچنین از وضعیت بهداشتی جزیره انتقاد کرد و از حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در راستای رفع نیازهای موجود استقبال کرد.

وی یادآور شد که در سفر اخیر ریاست جمهور به قشم، موضوع خدمات درمانی مطرح شد و علاوه بر کمک های دولتی، موضوع تسهیل سرمایه گذاری در شهرهای مختلف جزیره برای توریست درمانی نیز مد نظر قرار گرفت.

در این جلسه اعضای شوراهای اسلامی شهر و شهرستان و تنی چند از شهرداران، موضوعات و مشکلات موجود شهرستان را مطرح و بررسی کردند.

انتهای پیام/88050

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول