اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

بنیاد مسکن برای رفع مشکلات باقی مانده از سیل در پل‌دختر اقدام عاجل کند

امام جمعه پل‌دختر گفت: مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با توجه به گذشت سه سال از سیل فروردین ماه سال۹۸ ، نسبت به رفع پاره‌ای از مشکلات باقی‌مانده از این بحران در پل‌دختر اقدام عاجل کند.

بنیاد مسکن برای رفع مشکلات باقی مانده از سیل در پل‌دختر اقدام عاجل کند

به گزارش خبرگزاری فارس از پل‌دختر، حجت الاسلام سیدمحسن موسوی در خطبه‌های نماز جمعه بر رفع مشکلات حوزه مسکن در سایت چهار هکتاری سیل زدگان و مسکن مهر پل‌دختر توسط بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و هم‌کاری شهرداری و شورای شهر تاکید کرد و از مسئولان خواست از تلنبار شدن این مشکلات در راستای آسایش مردم جلوگیری کنند.

وی افزود: اهالی و ساکنان روستاهای سیل زده مانند چم مهر و بابازید و سایر روستاها هنوز  پس از سه سال با مشکلات زیر ساختی مواجه هستند که انتظار می‌رود فرماندار پل‌دختر نسبت به آسفالت معابر ،زیرسازی و جدول کشی در این مناطق اقدام کند.

 امام جمعه پل‌دختر به حادثه اخیر تروریستی در حرم رضوی اشاره کرد و گفت: شهیدان اصلانی و دارایی که قربانی این ترور بزدلانه بودند از روحانیون جهادی اند که  با زبان روزه و در کمک به محرومان به شهادت رسیدند.

وی افزود: شهید اصلانی در سیل سال ۹۸ با حضور در بین مردم سیل زده پل‌دختر به سیل‌زدگان خدمات زیادی ارائه کرد.

موسوی یادآور شد:دشمن فکر می‌کند با این اقدام‌های بزدلانه و کورکورانه می‌تواند نور خدا را خاموش کند اما وقتی به درماندگی می‌رسد به این اقدام‌ها دست می‌زند و فکر می‌کند اگر روحانیت را که پرچم‌داران اسلام واقعی هستند به شهادت برساند ،آنها به مقاصد خود می‌رسند.

وی افزود: امام عظیم و الشان فرمودند: «بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود» مردم با بصیرت ، انقلابی و حزب اللهی ایران اسلامی و شهرستان پل‌دختر امروز در میعادگاه‌های نماز جمعه این ترور بی‌شرمانه را به شدت محکوم می‌کنند.

امام جمعه پل‌دختر با تاکید بر تلاوت قرآن و اجرای برنامه‌های قرآنی توسط موسسه‌ها وجامعه قرآنی شهرستان تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری در نخستین روز از ماه مبارک رمضان در دیدار با قاریان فرمودند، قرآن در همه ادوار تاریخ بشر، معارف مورد نیاز انسان در صحنه وسیع و عظیم زندگی را در ابعاد مختلف فردی ،خانوادگی اجتماعی، معنوی، حاکمیتی و سایر ابعاد در اختیار قرار داده است.

 وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: تلاوت مستمر و انس با قرآن موجب ارتباط بیشتر با پروردگار است و از جامعه قرآنی و موسسات انتظار می‌رود با حرکت قرآنی برنامه‌های متنوع و محافل انس با قرآن در سطح شهرستان برگزار کنند.

 موسوی یادآورشد: اقدام جوانان و نوجوانان در ماه مبارک رمضان با برگزاری کلاس‌های تلاوت قرآن در مساجد در شهر و روستا  قابل تحسین است.

وی به ۲۰ فروردین روز ملی انرژی هسته‌ای اشاره کرد و با گرامی‌داشت شهدای هسته‌ای افزود: ملت ایران هم‌چنان بر حقوق هسته‌ای خود تاکید دارد.

امام جمعه پل‌دختر به ۲۱ فروردین سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل در سال ۵۸ اشاره کرد وگفت:این نهاد انقلابی از جمله در بحث آبادانی در روستاها بسیار مفید وموثر بوده و حساب ۱۰۰  که هم اکنون نیز در بنیاد مسکن فعالیت دارد، کاری بسیار نیکو ، خیر و پسندیده است و کل وجوه آن برای روستاییان در مناطق محروم هزینه می‌شود.

وی به مذاکرات وین اشاره کرد و افزود: این مذاکرات به مرحله‌ای رسیده که برای توافق اراده‌ای جدی از سوی غربی‌ها و به ویژه ایالات متحده را می‌طلبد که تاکنون در وجود آنها پیدا نشده است.

موسوی یادآورشد: جمهوری اسلامی ایران در این رابطه کار را از طرف خود تمام کرده حرف‌ها زده شده و شروط واضح و آشکار است اما طرف‌های مقابل هم‌چنان با نقشه‌ها و توطئه‌های نامعلوم دنبال سناریوهای گنگ و پیچیده هستند و همه هدف آنها وقفه در مذاکرات است.

 وی افزود: کار غربی‌ها در مذاکرات بر اساس توطئه است و در روزهای اخیر سخنان سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده اعلام کرده تروریستی اعلام کردند سپاه پاسداران، ترور ژنرال سلیمانی و خروج ترامپ از برجام مانع توسعه هسته‌ای ایران نشده و این امر آنها را نگران کرده است.

 موسوی یادآورشد: تصور آنها این است که اگر سردار سرافراز اسلام شهید سلیمانی را ترور کند جمهوری اسلامی از مواضع خود عقب نشینی می کند در حالی که شعار سردار سلیمانی شعار امام حسین در روز عاشورا هیهات من الذله بود ملت ایران به تأسی از این شعار هیچ‌گاه زیر بار زور نخواهند رفت.

وی افزود: آمریکایی‌ها گفتند حملات ایران در دیرالزور ،عین الاسد ، اربیل و سایر مناطق ۴۰۰ برابر شده و این گونه مسائل را دستاویز قرار می‌دهند در حالی که این جز لاینفک سیاست جمهوری اسلامی است که در حفظ مواضع امنیتی و منطقه ای خود سرسوزنی کوتاه نخواهد آمد.

امام جمعه پل‌دختر با گرامی‌داشت سالروز وفات حضرت خدیجه همسر پیامبر گرامی اسلام جایگاه عظیم این بانوی بزرگوار در نزد خداوند متعال از روزه‌خواری در برخی اغذیه  فروشی‌های شهر پل‌دختر انتقاد کرد و گفت: روزه خواری و تظاهر علنی به روزه‌خواری یعنی مصداق عینی محاربه با خدا و رسول خدا است و رمضان ماه رحمت و مغفرت خدا نیازمند پاس‌داشت است و باید این امر در شهرستان فرهنگ‌سازی شود که روزه خواری زیبنده مردم مومن و روزه دار پلدختر نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول