اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

همه کارهای فرهنگی کشور با محوریت قرآن باشد

خطیب نماز جمعه صباشهر ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی در حرم مطهر رضوی گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی محور همه کارهای فرهنگی کشور قرآنی باید باشد.

همه کارهای فرهنگی کشور با محوریت قرآن باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهریار، حجت الاسلام محمد زرینه امام جمعه صباشهر، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که با حضور مسئولین و اقشار مختلف مردم در مصلی برگزار شد، ضمن دعوت از خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: ماه رمضان ویژگی‌ها و امتیازاتی دارد که ماه‌های دیگر ندارند و ماهی است که قرآن کریم در این ماه نازل شده، شب قدر در آن قرار دارد و ماهی است که بهار طاعت، عبادت و بندگی و سرشار از فضیلت می‌باشد.

وی گفت: در این ماه باید امر به معروف و نهی از منکر را سرلوحه کارها قرار بدهیم و اگر توان گرفتن روزه را نداریم، نباید تظاهر به روزه‌خواری کنیم و دستگاه‌های مسئول باید نظارت داشته باشند تا حرمت این ماه عزیز شکسته نشود.

خطیب جمعه صباشهر افزود: از دیگر شکرانه‌های ماه مبارک رمضان این است که در این ماه بزرگ، مثل نیازمندان و بینوایان باشیم و به محرومان، یتیمان و فقرا کمک کنیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه مشهد، شهیدان اصلانی و دارایی گفت: این بار دست توطئه‌گران توسط یک مزدور دیگری رو شد و دو نفر از روحانیون جهادی و انقلابی کشور در مقدس‌ترین خاک ایران اسلامی در آستان قدس رضوی به شهادت رسیدند و روحانی دیگری مجروح شده و این نکته قابل تامل است که استکبار جهانی بیکار ننشسته و در حال راه‌اندازی توطئه و نقشه است.

حجت‌الاسلام زرینه ادامه داد: ما از تریبون نماز جمعه ضمن محکوم کردن شدید این حادثه، از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی می‌خواهیم تمام عوامل پیدا و پنهان این توطئه را شناسایی کنند و به سزای عمل ننگین‌شان برسانند.

خطیب جمعه صباشهر با اشاره به فرا رسیدن سالروز وفات حضرت خدیجه(س) عنوان کرد: این بزرگ بانوی اسلام که هم همسر و هم هم‌سِرِّ پیامبر اکرم(ص) بود.

وی افزود: در گام دوم انقلاب اسلامی تدبیر بزرگ و مبارک این است که محور همه کارهای فرهنگی در کشور، قرآن باشد.

حجت الاسلام زرینه در مورد مذاکرات برجام گفت: آمریکا به‌دنبال راه انداختن بازی‌های جدیدی است که هم تحریم‌ها را لغو نکند و هم برجام‌های دوم و سوم را مطرح کند اما خوشبختانه دولت و دستگاه دیپلماسی اشراف کاملی دارند و موضوعات را با جدیت و در نظر گرفتن حق و حقوق مسلم مردم و نظام، پیگیر هستند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول