اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

نخبگان جدید قرآنی شهرستان آبیک شناسایی می‌شوند/ برگزاری مسابقات قرآن در مساجد

فرمانده سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک از برگزاری مسابقات قرآنی در این شهرستان و شناسایی نخبگان قرآنی خبر داد.

نخبگان جدید قرآنی شهرستان آبیک شناسایی می‌شوند/ برگزاری مسابقات قرآن در مساجد

به گزارش خبرنگار فارس از قزوین، سرهنگ مهدی صادق‌پور ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مسابقات قرآنی در مساجد شهرستان‌ آبیک که در سالن اجتماعات سپاه ناحیه امام صادق(ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: ‌مسابقات قرآنی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری مسابقات قرآنی در مساجد و تشکیل پایگاه‌های قرآنی در محلات در ماه بهار قرآن، ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

وی از برگزاری مسابقات قرآنی با پای کار آمدن مجمع قاریان قرآن شهرستان آبیک و خارج شدن این مجمع از مظلومیت و توجه بیشتر به آنان خبر داد و افزود: با محوریت امام جمعه شهرستان آبیک و پشتیبانی سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک و دعوت از خیرین، مسابقات قرآنی در بخش‌های مرکزی و بشاریات و شهر آبیک برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک ادامه داد: مسابقات قرآنی در دو رده سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال و در رشته قرائت در مساجد شهرستان آبیک با حضور داورانی از کرج و قزوین طبق تاریخ مشخص برگزار می‌شود و بعد از شب‌های مبارک قدر، منتخبین مسابقات مساجد شهرستان آبیک در مسجد ولی‌عصر "عج" در فینال مسابقات قرآنی شرکت می‌کنند که از بخش و شهر  ۶ نفر  انتخاب و در مجموع ۲۴ نفر می‌شوند.

صادق‌پور اضافه کرد: بعد از شناسایی نخبگان و استعدادهای جدید قرآنی، به مجمع قاریان قرآن معرفی می‌شوند تا در زمینه قرآنی به فعالیت خود ادامه دهند و در مسابقات استانی و کشوری بتوانند شرکت کنند و نام‌آور باشند.

وی برگزاری مسابقات قرآنی را موجب پویایی مساجد و ترغیب نوجوانان و جوانان به سمت تلاوت قرآن و ایجاد انگیزه و هیجان برای شرکت آنها در مسابقات دانست و خاطرنشان کرد: جوایز خوبی برای برندگان مسابقات در نظر گرفته می‌شود که باید گفت انس با قرآن کریم قطعا در زندگی شخصی، اجتماعی  تحصیلی نوجوانان و جوانان تاثیرگذار خواهد بود.

فعالیت‌های قرآنی پس از ماه مبارک رمضان متوقف نشود

حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌ میرامینی امام جمعه شهر آبیک نیز در ادامه این جلسه با اشاره به مراسم جزخوانی قرآن کریم در مساجد شهر آبیک و لزوم تبدیل این مراسم به تشکیل کلاس‌های قرآنی اذعان کرد: فعالیت‌های قرآنی پس از ماه مبارک رمضان نباید متوقف شود بلکه باید ادامه یابد.

وی با تاکید بر اینکه همه باید در خدمت قرآن باشند، افزود: هفت هنر باید در خدمت قرآن بیاید و علاوه بر قرائت، تجوید، ترتیل و برگزاری مسابقات لازم است مفاهیم قرآنی در قالب هنرهایی همچون شعر، تئاتر، داستان نویسی و .... به قشرهای نوجوان و جوان منتقل شود.

امام جمعه شهر آبیک بر حمایت از فعالان قرآنی و استمرار برگزاری محافل قرآنی تاکید کرد.

ارائه ۲ طرح به استانداری قزوین 

حجت‌الاسلام عرب سرپرست آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین هم در این جلسه با اشاره به ارائه دو طرح به استاندار قزوین شامل شورای مهارت و توسعه مهارت استان و طرح کشوری تاسیس شهرک مهارتی برای مشاغل آینده و پیش‌بینی جاگذاری این شهرک در شهرستان آبیک اظهار کرد: افتخار فنی و حرفه‌ای این بوده که نخستین تفاهم‌نامه این اداره کل با بسیج سازندگی سپاه در زمینه آموزش منعقد کرده است.

وی افزود: متولیان صمت، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گردشگری، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و مراکز آموزشی باید دور هم جمع شوند و تحت نظر استاندار قزوین، شورای مهارت را تشکیل دهند تا نیاز این دستگاه‌ها و سازمان‌ها و مهارتها و تعداد افراد مورد نیاز ماهر مشخص شود و بتوانیم سفارش محور و تقاضا محور برنامه‌ریزی کنیم.

این مسئول با اشاره به تاکید مسئولان وزارت خانه مبنی بر ایجاد نهضت مهارت‌آموزی برای توسعه اشتغال تصریح کرد: آموزش‌ها باید به سمتی برود که موجب توسعه اشتغال شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول