اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

انعقاد تفاهم‌نامه ساخت تجهیزات پزشکی توسط مپنا و وزارت بهداشت

طی تفاهم نامه ای میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مجموعه صنعتی مپنا مقرر شد تجهیزات پزشکی توسط این دو مجموعه به تولید برسد.

انعقاد تفاهم‌نامه ساخت تجهیزات پزشکی توسط مپنا و وزارت بهداشت

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، در سفر کاروان دولت مردمی آیت الله رئیسی به البرز به شهرستان فردیس سفر کرد و پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام شهرک وحدت، از مجموعه کارخانجات صنعتی پرتو مپنا، بیمارستان فردیس وپروژه خط انتقال آب در شهرستان فردیس بازدید کرد.

در بازدید وزیر بهداشت ودرمان و آموزش پزشکی از مجموعه مپنا در شهرستان فردیس تفاهم نامه همکاری ساخت تجهیزات پزشکی بین این وزارتخانه و گروه صنعتی مپنا منعقد شد. این تفاهم نامه عطف به توافقی است که بین گروه مپنا و وزارت بهداشت و درمان در سال ۱۳۹۳ منعقد شده و به ارائه خدمات در حوزه سلامت توسط  شرکت مشترک بین طرفین تفاهم مامه، تتوسعه بهداشت و سلامت مپنا (تبسم) اجرایی می شود که بر اساس این تفاهم نامه داخلی سازی و تولید تجهیزات پزشکی به شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) محول شد.

به گفته مدیر کسب و کار شرکت مهندسی و ساخت پره توربین مپنا، پیش زمینه ساخت برخی لوازم پزشکی در شرکت پرتومپنا طرحی شده که بر اساس این طرح امکان ساخت ایمپلنت های پزشکی در مفاصل لگن و زانو را در این مجموعه داریم. در بازدید وزیر بهداشت از پروژه خط انتقال لوله ۹۰۰ میلیمتر، موانع موجود بررسی شد. خط انتقال لوله ۹۰۰ میلیمتری فردیس پس از عبور از رودخانه و اتوبان به مخزن شهرک جهان نما متصل و فردیس را به شبکه آب‌های سطحی متصل می کند. همچنین طی بازدید وزیر بهداشت از تنها بیمارستان فردیس روند پیشرفت پروژه مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته پیمانکار پروژه طبقه همکف، زیرزمین و اول حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مجموع پروژه بیماستان با پیشرفت ۹۰ درصدی مواجه است و تا تکمیل ساختمان بیمارستان ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

گفتنی است وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور در ادامه سفرش به شهرستان فردیس در نشست شورای اداری شهرستان شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول