اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

سوت‌زنی| بازار سیاه فروش مدارک جعلی از لیسانس تا دکترا

با توجه به ارزیابی علمی و حقوقی افراد براساس مدرک تحصیلی، براساس گزارشاتی که در سامانه سوت‌زنی خبرگزاری فارس ثبت شده است، سودجویان در سایت‌ها و صفحات فضای مجازی فروش مدرک تحصیلی جعلی از لیسانس تا دکترا را تبلیغ می‌کنند.

سوت‌زنی| بازار سیاه فروش مدارک جعلی از لیسانس تا دکترا

به گزارش خبرگزاری فارس، با توجه به این که مدرک تحصیلی یکی از شاخصه‌های حقوقی افراد در ادارات دولتی و خصوصی است، عده ای برای ارتقای شغلی به هر نحوی به دنبال گرفتن مدرک تحصیلی دانشگاهی هستند.

در همین راستا براساس گزارشاتی که در سامانه سوت‌زنی خبرگزاری فارس ثبت شده است، سودجویان در سایت‌های اینترنتی و فضای مجازی، فروش مدرک تحصیلی از مقطع کارشناسی تا دکترا را تبلیغ می‌کنند، که برای کسب اطلاعات بیشتر به سراغ مواردی از این قبیل می‌رویم.

برای اطلاع از چگونگی فرایند استعلام مدرک دانشگاهی به سراغ  فریدون جعفری مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم رفتیم، که وی در این رابطه اظهار کرد: برای بی‌اعتبار کردن مدارک جعلی، گواهینامه‌های تحصیلی صادر شده از جانب‌ مراکز معتبر در سامانه جامع دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان ثبت می‌شود، تا هر مجموعه‌ای برای صحت‌سنجی مدارک از استعلام مربوطه استفاده کند.

همچنین سرهنگ رامین پاشایی سخنگوی پلیس فتا درباره‌ نحوه برخورد با متخلفان در فضای مجازی، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: پس از برخورد پلیس فتا با متخلفان جعل مدارک دانشگاهی در فضای مجازی، تنها سایت‌های اینترنتی با دامنه خارج از کشور(com.) اقدام به تبلیغات غیرقانونی می‌کنند، که راه‌های ارتباطی آن‌ها در داخل کشور را مسدود و رصد کرده‌ایم.

براساس مطالب مذکور، مدارک تحصیلی باید پس از صدور از جانب دانشگاه در سامانه جامع دانش‌آموختگان ثبت شود تا مورد استعلام نهادهای استخدامی قرار گیرد، در این خصوص لازم است که نیروی انتظامی، قوه قضائیه و وزارت علوم همکاری مستمری داشته باشند تا شاهد تخلفات ساختارشکن در سطوح آموزش عالی نباشیم و افراد فاقد علم و تجربه با استناد به مدارک جعلی جایگاه‌های مهم کشور را اِشغال نکنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول