اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

آصفری: بانک‌ها ملزم به ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان هستند

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: باید تمام ظرفیت‌های مجلس، وزارتخانه‌ها، ارگان‌ها و نهادها برای سرعت بخشی به صدور مجوزهای مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان به کار گرفته شود تا فعالان این شرکت‌ها بدون دغدغه بتوانند به کار و فعالیت بپردازند.

آصفری: بانک‌ها ملزم به ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان هستند

محمد حسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد:‌ سال گذشته مجلس قوانین خوبی را در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان تصویب و سیاست‌های تشویقی را برای تاسیس و توسعه این شرکت‌ها لحاظ و دستگاه‌ها و ارگان‌ها را ملزم به حمایت از این شرکت‌ها کرد.

وی افزود: بر اساس قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی بانک‌ها نیز ملزم هستند تسهیلات لازم را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در راستای تحقق شعار سال مجلس شورای اسلامی نیز بنا دارد در جلساتی از وزرا دعوت و برنامه‌های وزارتخانه را در خصوص تحقق شعار سال مورد سوال قرار دهد تا چنانچه موانع قانونی وجود دارد نسبت به رفع آن اقدام و بسترهای لازم را فراهم سازد.

آصفری افزود: بدون شک این شرکت‌های دانش بنیان هستند که می‌توانند کشور را به استقلال رسانده و از خام فروشی جلوگیری و  قطع وابستگی برای کشور ارزش افزوده ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه با استقلال کشور قدرت چانه‌زنی افزایش یافته و اقتدار و عزت نیز افزایش می‌یابد، گفت: باید تمام ظرفیت‌های مجلس، وزارتخانه‌ها، ارگان‌ها و نهادها برای سرعت بخشی به صدور مجوزهای مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان به کار گرفته شود تا این فعالان این شرکت‌ها بدون دغدغه بتوانند به کار و فعالیت بپردازند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس اظهار کرد: یکی از مشکلات شرکت‌ها تهیه مواد اولیه برای تولید است. باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود که مواد اولیه خارج از سهمیه بورس در اختیار این شرکت‌ها قرار بگیرد، ادارات و ارگان‌ها نباید خود را در مرحله قابل رقابت با شرکت‌ها قرار دهند، بلکه باید بخشی از ظرفیت خود را برای شرکت‌های دانش بنیان قرار دهند.

آصفری گفت: برای تحقق شعار سال شرکت‌های دانش بنیان باید از نظر تامین خدمات آب، برق، گاز، زمین و مواد اولیه تحت حمایت قرار گیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول