اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفیر روسیه: هجوم خودرو به ساختمان سفارت در رومانی اساساً یک «حمله تروریستی» بود

«والری کوزمین» سفیر روسیه در بخارست ضمن تایید حمله به ساختمان سفارتخانه تحت امرش، این اقدام را نتیجه ادعاهای ضد روسی درباره کشتار در «بوچا» و اساساً یک حمله تروریستی خواند.

سفیر روسیه: هجوم خودرو به ساختمان سفارت در رومانی اساساً یک «حمله تروریستی» بود

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، هیأت دیپلماتیک روسیه در رومانی امروز (چهارشنبه) تایید کرد که یک خودرو به ورودی سفارت روسیه در بخارست برخورد کرد و افزود که راننده عمداً این اقدام را انجام داد. این سفارتخانه تاکید کرد که این اقدام نتیجه تشنج ضد روسی ایجاد شده در پی تحرک نیروهای اوکراینی در شهر «بوچا» است.

«والری کوزمین» سفیر روسیه گفت: آنچه امروز صبح رخ داد اساساً یک حمله تروریستی بود، اگرچه شرایط بسیاری وجود دارد که درک این حادثه را دشوارتر می‌کند. این دیپلمات افزود راننده چند کپسول سوخت در خودرو قرار داده بود و زمانی که پلیس قصد داشت وی را از خودرو خارج کند، آن را آتش زد. این حادثه بامداد چهارشنبه در بخارست رخ داد.

پلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: صبح امروز حوالی ساعت شش حادثه‌ای درباره انحراف یک خودروی سواری از مسیر و برخورد با فنس یک نمایندگی دیپلماتیک گزارش شد که راننده جان خود را از دست داد و آتش‌نشانان برای اطفای حریق وارد عمل شدند.

 

رسانه‌ها راننده را «بوگدان دراگیچی» معرفی کردند و گفته می‌شود که او اخیراً به دلیل آزار دخترخوانده خود به بیش از ۱۵ سال حبس محکوم شده بود و در حالی که در ارتباط با جرایم جنسی از او تحقیق می‌شد، تحت نظارت قضایی قرار داشت. 

بر اساس گزارش‌ها، دراگیچی به عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین اعتراض کرده بود و دو روز قبل از حادثه در مقابل ساختمان سفارت در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: من هم اوکراینی هستم! خیلی خوب می‌شود که همه خودمان را اوکراینی بدانیم تا این جنگ وحشتناک که تمام بشریت را در معرض خطر مرگبار قرار می‌دهد، بالاخره تمام شود!

«الکساندر باستریکین» رئیس کمیته تحقیقات روسیه دستور تحقیق در مورد این حادثه را صادر کرده است. مقامات رومانیایی هنوز در این خصوص که آیا این حادثه را تلاشی برای حمله به سفارت می‌دانند یا صرفاً یک تصادف مرگبار، توضیح نداده‌اند. 

این حادثه همچنین در بحبوحه تشدید تنش دیپلماتیک بین مسکو و بخارست رخ داده و رومانی اوایل هفته جاری ۱۰ دیپلمات روس را اخراج کرد. 

انتهای پیام /م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول