اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

امام‌جمعه اهل سنت ارومیه: اقدام تروریستی مشهد برگرفته از اتاق‌های فکر صهیونیستی در منطقه است

امام جمعه اهل سنت ارومیه اقدام تروریستی در حرم مطهر رضوی را برگرفته از افکار خبیث صهیونیستی در منطقه دانست و گفت: دشمن می‌خواهد همان حرکات تروریستی که در مساجد افغانستان و پاکستان را که انجام می‌دهد در ایران نیز پیاده سازی کند.

امام‌جمعه اهل سنت ارومیه: اقدام تروریستی مشهد برگرفته از اتاق‌های فکر صهیونیستی در منطقه است

ماموستا کلشی‌نژاد امام جمعه اهل سنت ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به حادثه تروریستی دیروز در حرم مطهر رضوی که منجر به مجروح و شهید شدن تعدادی از طلاب حاضر در حرم شد، اظهار کرد: بنده ابتدا خدمت خانواده طلبه‌ای که به درجه رفیع شهادت نائل آمده تسلیت عرض می‌کنم و برای مجروحین این حادثه ناگوار شفای عاجل را از خدای متعال مسئلت دارم.

وی گفت: حادثه تروریستی ناگوار و تلخ دیروز در حرم مطهر رضوی حقیقتا قلوب تمام مسلمانان را جریحه‌دار کرد و بنده از طرف خودم و جامعه اهل سنت آذربایجان‌غربی این حرکت ناجوانمردانه و تروریستی را محکوم می‌کنم.

امام جمعه اهل سنت ارومیه افزود: بعد از انقلاب اسلامی و در طول این چهل وسه سال گذشته ادیان مختلف اعم از شیعه و سنی و غیره به طور مسالمت آمیز و برادرانه در این خاک در کنار هم زندگی کرده‌اند و در مواقع جنگ و بحران حتی دوشادوش هم از کیان میهن اسلامی دفاع کرده‌اند؛ حال این‌گونه حرکت‌های ناجوانمردنه که از اتاق‌های فکر صهیونیستی و ایادی آنان سرچشمه می‌گیرد نمی‌تواند به این اتحاد خدشه‌ای وارد کند.

کلشی‌نژاد این حادثه را برگرفته از افکار خبیث صهیونیستی در منطقه دانست و افزود: دشمن می‌خواهد همان حرکات تروریستی که در مساجد افغانستان و پاکستان را که انجام می‌دهد در ایران نیز پیاده سازی کند که مسؤولان محترم باید با رصدهای شبانه روز اجازه بروز چنین اتفاقاتی را ندهند.

وی با اشاره با اتحاد ناگسستنی بین اهل سنت و اهل تشیع در ایران اسلامی عنوان کرد: اهل سنت خودشان را از این گونه حرکت‌های ناجوانمردانه و تروریستی بری و همیشه شیعیان را برادران خود می‌دانند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه در پایان با بیان اینکه حرم مطهر رضوی مامن و ملجا همه مسلمانان است، اضافه کرد: از دیدگاه اهل سنت حرم مطهر رضوی جزء مکان های مقدس بوده و اسائه ادب به این حرم مطهر را حرام می‌دانیم.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول