اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

استفاده از ظرفیت‌ مردمی برای رویداد ۲۰۲۲

فرماندار ساری با اعلام اینکه ساری و مازندران ظرفیت بسیار مناسبی در حوزه گردشگری دارد،گفت: از ظرفیت مردم هم باید در این رویداد به صورت مناسب استفاده شود و برای هر روز برگزاری این رویداد برنامه داشته باشیم.

استفاده از ظرفیت‌ مردمی برای رویداد ۲۰۲۲

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدعلی نوبخت فرماندار ساری که از سوی استاندار مازندران به عنوان جانشین و رئیس هماهنگی کمیته‌های اجرایی رویداد بین‌المللی ۲۰۲۲ ساری منصوب شد، صبح امروز در جلسه هماهنگی رویداد بین‌المللی گردشگری ساری ۲۰۲۲ اظهار کرد: برنامه‌های هماهنگی برگزاری این رویداد باید به صورت روزانه پیگیری شود.

وی گفت: اقداماتی که از منظر ملی و بین‌المللی تعریف شده در کمیته‌های تعریف شده باید مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس شورای هماهنگی کمیته‌های اجرایی رویداد ۲۰۲۲ افزود: باید مدنظر داشته باشیم که ارتباط بسیار مناسب سیاسی، فرهنگی با کشورهای عضو انجام شود.

وی با اعلام اینکه تبادلات حوزه اقتصادی یکی از اهداف رویداد ۲۰۲۲ باید باشد، گفت: باید برنامه‌ریزی شود که زمینه شکوفایی اقتصادی بعد از این رویداد ایجاد شود.

نوبخت با اعلام اینکه ساری و مازندران ظرفیت بسیار مناسبی در حوزه گردشگری دارد،اظهار کرد: از ظرفیت مردم هم باید در این رویداد به صورت مناسب استفاده شود و برای هر روز برگزاری این رویداد برنامه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: باید عرصه عمومی را برای معرفی این رویداد درگیر کنیم و این موضوع در کمیته مردمی میراث به بحث و بررسی گذاشته شود.

* حضور بخش خصوصی پررنگ‌تر شود

در ادامه جواد طالبی شهردار ساری خواستار استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این رویداد شد و گفت: نقش بخش خصوصی باید در این زمینه پررنگ شود.

*شهر برای برگزاری رویداد آماده نیست

در ادامه عباس مهدوی کارشناس حوزه گردشگری با اعلام اینکه مردم شهر سازی و حتی استان مازندران در جریان برگزاری این رویداد قرار ندارند، افزود: میزان ورود دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری این رویداد چندان مناسب نبوده است.

وی اضافه کرد: زیرساخت‌های شهر برای برگزاری این رویداد مناسب نیست، رستوران‌ها و هتل‌های باید فعال شده و زمینه تولید و عرضه غذاهای بونی و محلی فراهم شده و بازارهتی محلی در سطح شهرستان و استان باید فعال شود.

مهدوی ادامه داد: شکل ظاهری شهر برای برگزاری این رویداد آماده نیست، ساماندهی تاکسی‌های درون شهری و برنامه‌ریزی برای پلیس گردشگری باید در برنامه کاری قرار گیرد.

* انعکاس اخبار رویداد بسیار مهم است

در ادامه عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اعلام اینکه برای معرفی این رویداد باید برنامه‌ریزی مناسب داشته باشیم که از طرفیت رسانه‌های کشورهای عضو اکو استفاده کنیم، گفت: مقدمات کار برای معرفی قابلیت‌های مازندران در این کشورها انجام شده است.

وی اظهار کرد: ۹۰ درصد ظرفیت‌ها را در حال حاضر برای انعکاس اخبار در کشورهای عضو اکو باید اختصاص داده شود.

زارع یادآور شد: یک سری اطلاعاتی تهیه شود که پیش از آغاز این رویداد در رسانه‌های شناخته شده این کشور انتشار داده شود.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول