اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بازگشت 133 هزار مهاجر کاری ازبک از روسیه در سال جاری

از ابتدای سال جاری میلادی 133 هزار مهاجر کاری ازبک از روسیه به کشور خود بازگشتند که 50 هزار نفر از آنان در ماه مارس به کشور بازگشته‌اند.

بازگشت 133 هزار مهاجر کاری ازبک از روسیه در سال جاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، بر اساس گزارش آژانس مهاجرت کاری خارجی، از بدو سال جاری میلادی 133 هزار مهاجر کاری ازبک از روسیه به کشور خود بازگشتند که 50 هزار نفر از آنان در ماه مارس به کشور بازگشته‌اند.

نظرسنجی از شهروندان ازبکستان که در روسیه کار می‌کنند، نشان داد که 60 درصد از افراد بدون برنامه‌ برای آینده به کشور بازگشته‌اند.

«عزیزبیک یونس‌اف» معاون رئیس آژانس مهاجرت کاری خارجی وابسته به وزارت کار ازبکستان اعلام کرد: به طور کلی در 3 ماه اول سال جاری میلادی 193 هزار مهاجر کاری به کشور بازگشتند.

وی همچنین اظهار داشت که تا اول آوریل وضعیت 128 هزار نفر که به کشور بازگشتند، بررسی شده است.

بر اساس آمار اعلام شده، در سال 2021 میلادی به کشور 502 هزار مهاجر کاری بازگشته‌اند که 280 هزار نفر از آنان از روسیه بازگشته اند.

آژانس مهاجرت کاری خارجی در یک نظرسنجی مخفیانه از شهروندان ازبکستان مقیم روسیه علت بازگشت آنان را سوال کرده بودند که در آن حدود 15 هزار نفر شرکت کرد.

15 درصد مورد از شرکت کنندگان در نظرسنجی اعلام کردند که شغل خود را از دست دادند و در حال حاضر به ازبکستان باز می‌گردند. 25 درصد علت بازگشت خود را تغییر نرخ روبل بیان کردند و 24 درصد دیگر اظهار داشتند که در حال حاضر شغل دارند اما اگر شغلشان را از دست بدهند، امکان بازگشت را بررسی می‌کنند و 36 درصد دیگر پاسخ دادند که آنها قرارداد کاری دارند و فکر بازگشت را ندارند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول