اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

کاهش 6 درصدی سرقت‌ در در خراسان‌جنوبی

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی از کاهش 6 درصدی سرقت‌ها در استان طی تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: سرقت‌هایی که در ایام وجود داشت بیشتر مربوط به اماکن عمومی و ساختمان‌های نیمه کاره بوده است.

کاهش 6 درصدی سرقت‌ در در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «ناصر فرشید» فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، اظهار داشت: طی تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ اقدامات بسیاری ارزنده‌ای توسط بخش‌های مختلف نیروی انتظامی استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به افزایش ترددهای جاده‌ای در ایام نوروز، گفت: امسال بعد از دو سال مردم توانستند مسافرت کنند و به همین سبب شاهد افزایش ترددها در سطح کشور و استان بودیم به طوری که در چند روز اول تعطیلات خراسان‌جنوبی، سومین استان از لحاظ تردد خودروها بود.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی یادآور شد: هر چند در کنترل جاده‌ها خودروها به صورت زنجیروار حرکت می‌کردند اما خوشبختامه توانستیم شاهد کاهش فوتی‌های ناشی از حوادث جاده‌ای در استان نسبت به سال گذشته باشیم و همچنین کاهش فوتی‌های جاده‌ای در این ایام که هشت نفر بوده نسبت به ۱۰ سال گذشته در استان بی‌سابقه بوده است.

فرشید ادامه داد: امسال با به‌کارگیری تمام توان پلیس‌راه، راهور، رده‌های نظارتی و ستادی نیروی انتظامی استان قریب بر ۲۰ نفر در جاده‌ها کمتر فوتی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروز ۵ میلیون تردد در جاده‌های استان ثبت شده که نسبت به سال گذشته ۵۱ درصد افزایش داشته، اضافه کرد: همچنین به میزان ۶۲ درصد ورودی و خروجی به استان افزایش داشته که البته در روزهای مختلف متفاوت بوده و مانند روز طبیعت در جاده‌های استان به ویژه در نقاط تفرجگاهی جای پارک خودرو به سبب افزایش ترددها وجود نداشت.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی یادآور شد: بیش‌ از ۳۶ هزار نفر نیرو روزانه با برنامه‌ریزی در ایام نوروز برای خدمت‌رسانی به مردم در نیروی انتظامی به‌کارگیری شدند به طوری که در ایام تعطیلات هیچ کدام از همکاران به طور کامل از مرخصی استفاده نکردند.

فرشید از کاهش ۶ درصدی سرقت‌ها در استان طی تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: سرقت‌هایی که در ایام وجود داشت بیشتر مربوط به اماکن عمومی و ساختمان‌های نیمه‌کاره بوده است.

وی با قدردانی از استانداری و فرمانداری‌های استان در همکاری با نیروی انتظامی در به کارگیری خودروها افزود: با همکاری‌های صورت گرفته توانستیم گشت‌های نامحسوس را در جاده‌ها راه‌اندازی و افزایش دهیم و بیش‌از ۷ هزار و ۸۰۰ واحد کشت در سطح جاده‌ها و شهرها در استان طی این مدت به‌کارگیری شدند.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در این مدت بیش‌ از یک تن و ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در این مأموریت‌ها کشف شد، بیان داشت: مأموران نیروی انتظامی در شهرها به دستگیری موادفروشان، معتادان ولگرد و خرده‌فروشان اقدام کردند.

فرشید با بیان اینکه در سال گذشته قریب به ۷۴ تن مواد مخدر در استان کشف شده است، افزود: در سال ۱۴۰۰ دستگیری‌ها به سبب حمل مواد مخدر چندین برابر افزایش داشته و مواد ورودی به استان خرد شده و توسط افراد حمل می‌شده و خانواده‌های زیادی را درگیر ساخته بود.

وی با اشاره به اینکه چند سالی بوده که در کلانتری‌ها واحد مددکاری راه‌اندازی شده است، یادآور شد: مشاورانی در کلانتری‌ها به ویژه کلانتری‎های هدف تحت عنوان واحد مشاوره و مددکاری با تحصیلات مرتبط به‌کارگیری شده‌اند و افراد مراجعه کرده و مشکلات خود را مطرح می‌کنند و سعی کرده‌ایم این مراجعات منجر به تشکیل پرونده نشوند.

فرشید به سامانه ۱۹۷ در خصوص ارزیابی‌های مردمی از عملکرد پلیس اشاره کرد و گفت: در سال گذشته شاهد افزایش تماس‌های مردمی با این سامانه بوده‌ایم که نشان می‌دهد توانسته‌ایم خدمت‌گذاری خود را به مردم ثابت و اعتماد مردم را به‌دست آوریم.

وی با بیان اینکه تماس‌های این سامانه بلافاصله پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: در تعطیلات نوروز تماس‌های مردم ۲۰ درصدی افزایش داشته که اکثر آن‌ها تقدیر مردم از حضور همکاران ما در شهر و سطح جاده‌های استان بوده است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول