اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

هزینه تجهیز اماکن مذهبی چهارمحال و بختیاری به حداقل‌ امکانات چقدر است؟

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مکان‌های مذهبی استان از لحاظ زیرساخت‌ و امکانات ۳۰ سال عقب است، گفت: مساجد و بقاع متبرکه استان به ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارند تا به حد قابل قبول با حداقل امکانات برسند.

هزینه تجهیز اماکن مذهبی چهارمحال و بختیاری به حداقل‌ امکانات چقدر است؟

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه اعتبارات مکفی برای تکمیل مساجد در استان تأمین نمی‌شود، گفت: مساجد در شأن مومنان استان نیست لذا از خیران انتظار داریم در راستای تجهیز کردن مساجد ما را یاری کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه خانه‌های اهل بیت بیشتر مورد توجه قرار گیرند، افزود: یکی از مصداق‌های باقیات صالحات برای مردم توجه به رونق یافتن مکان‌های مذهبی است که از رسانه‌ها درخواست داریم در این زمینه مطالبه‌گری کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه مکان‌های مذهبی استان از لحاظ زیرساخت‌ها و امکانات ۳۰ سال از مکان‌های سایر استان‌ها عقب هستند، بیان داشت: در دولت گذشته به مکان‌های مذهبی کمتر توجه شد و از اعتبارات مساجد و مکان‌های مذهبی میراث فرهنگی کاسته و خادمان از چتر حمایتی خارج شدند که در دولت جدید به دنبال اصلاح این شکاف هستیم.

امیری اظهار داشت: مکان‌های مذهبی نیاز به انقلاب و توجه خاص دارند تا زیرساخت‌های لازم در حوزه‌های گردشگری و مذهبی تقویت شوند تا هم کاستی‌هایی قبل و هم ضربه کرونا به این اماکن جبران شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: مساجد و بقاع متبرکه استان به ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارند تا به حد نرمال با حداقل امکانات برسند که این مبلغ پیشنهادی تنظیم و آماده ارائه در سفر ریاست جمهوری است.

وی بیان داشت: اگر به مکان‌های گردشگری و مذهبی توجه شود وضعیت اقتصادی و اشتغالی استان نیز متحول می‌شود.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول