اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

جزئیات تغییر ساعات کاری اصناف در ماه رمضان

رئیس اتاق اصناف اصفهان پیرامون تغییر ساعت کاری اصناف در ماه مبارک رمضان گفت: ساعت کاری ماه مبارک رمضان در دهه‌های گذشته، ساعت مشخصی بوده اما امسال مصوبه جدیدی ابلاغ شد و ساعت‌ها تغییر پیدا کرد.

جزئیات تغییر ساعات کاری اصناف در ماه رمضان

رسول جهانگیری، رئیس اتاق اصناف اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون تغییر ساعت کاری اصناف در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ساعت کاری ماه مبارک رمضان در دهه‌های گذشته، ساعت مشخصی بوده اما امسال مصوبه جدیدی ابلاغ شد و ساعت‌ها تغییر پیدا کرد البته به این تغییر ساعات اعتراض داریم اما آن را ابلاغ کردیم. 

وی در خصوص ساعت کاری مشاغل مختلف، با یادآوری اینکه پذیرایی در محل در هر شغلی از اذان صبح تا مغرب ممنوع است، توضیح داد: در گذشته ساعت کار غذاهای بیرون‌برمان مانند آش و حلیم، ساعت ۱۴ بوده و در مصوبه جدید ساعت ۱۵ است؛ واحدهای فست‌فودی، بستنی‌فروش‌ها و... در گذشته از ساعت ۱۷ بیرون بر داشتند اما الآن از یک ساعت قبل از افطار است و بیرون‌بر رستوران‌ها نیز ساعت ۱۶ است که در گذشته ساعت ۱۴ بوده است. 

جهانگیری با بیان اینکه ما ۲ سال شرایط کرونا را پشت سر گذاشتیم و مردم شرایط اقتصادی خوبی ندارند، تصریح کرد: زمانی که دولت ساعت کاری کارمندان خود را در ماه رمضان یک ساعت کم‌تر می‌کند، این مورد درست نیست که کارمندان یک ساعت زودتر به خانه بازگردند و مجدد برای صف آش و حلیم بازگردند، بهتر بود ساعت کاری رستوران‌ها همان ساعت ۱۴ بود تا کارمندی که ساعت ۱۳:۳٠ تعطیل می‌شود، همان وقت برای خرید آش و حلیم برود. 

رئیس اتاق اصناف اصفهان با تأکید بر اینکه نماینده اصناف هستم و به این تغییر ساعت به ۲ دلیل اعراض دارم، خاطرنشان کرد: رعایت حرمت ماه مبارک رمضان اولویت کارها است و طبق این احترام، پذیرایی در سالن‌ها از نماز صبح تا مغرب ممنوع است اما اگر توزیع غذا به صورت بیرون‌بر از ساعت ۱۴ بود، فعالیت کسبه رونق بیش‌تری داشت زیرا توزیع برخی غذاها پس از اذان فایده‌ای ندارد و نیاز است نهایتاً تا نیم ساعت پیش از اذان غذای خود را توزیع کنند. 

وی در پایان بیان داشت: همچنین برخی از واحدهای صنفی در حال پخت حلیم و آش هستند و حدود ۶٠ خانم برای آن سبزی پاک می‌کنند و در کل حدود ۱۵٠ پرسنل برای آن کار می‌کنند، هرچه ساعت کاری محدودتر شود، مجبور به کم کردن مقدار تولید هستند و این مورد باعث بیکاری برخی افراد می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ح/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول