اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

بهره‌مندی بیش از یک میلیون نفر از خدمات هلال احمر استان تهران در نوروز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: بالغ بر یک میلیون نفر، از خدمات بشردوستانه نوروزی هلال احمر در سطح استان تهران بهره‌مند شدند.

بهره‌مندی بیش از یک میلیون نفر از خدمات هلال احمر استان تهران در نوروز

شاهین فتحی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تهران اظهار کرد: طرح خدمات نوروزی بشر دوستانه سازمان جوانان هلال احمر همه ساله همزمان با آغاز سفرهای نوروزی برگزار می‌شود که در استان تهران نیز از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا ۱۳ فروردین امسال ادامه داشت.

وی گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با فرمانداری ها و مسؤولان امر، ۱۳ پایگاه خدمات بشر دوستانه در پایتخت و شهرستان های استان تهران که همگی در نقاط پرتردد یا مبادی ورودی شهرها بودند برپا شد که در این مدت، یک هزار و ۵۲۱ نفر از اعضای جوان هلال احمر استان تهران، خدمات خود را در قالب دستورالعمل های اعلامی، به مسافران نوروزی ارائه کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران بیان کرد: علاوه بر ۱۳ پست ثابت، ۱۰ تیم سحاب «اعضای دوچرخه سوار و پیاده» نیز در این طرح مشارکت کردند و مجموعا در ۲۳ پست در خدمت هموطنان بودیم.

فتحی اضافه کرد: در این طرح به یک میلیون و ۱۷ هزار و ۹۰۴ نفر خدمات مختلفی ارائه شد که از جمله آن می توان به برپایی خیمه های اقامه نماز مسافران، برپایی غرفه دوست دار کودک  جهت سرگرمی کودکان، توزیع اقلام فرهنگی گردشگری، ارائه آموزش امداد و کمک های اولیه توسط مربیان، سنجش فشار خون، راهنمایی مسافران نوروزی، ارائه توصیه های مرتبط با رانندگان و ایمنی در سفر(پویش بهرفت) و  مواردی از این دست اشاره کرد.

وی عنوان کرد: در کنار فعالیت های اصلی طرح خدمات بشردوستانه هلال احمر در استان تهران، تعداد ۱۱۵ هزار و ۶۳۱ نفر نیز در پویش ها و جشنواره هایی مانند رفیق خوشبخت ما و چلچراغ شرکت کردند و همچنین ۱۲ هزار و ۷۳۶ نفر توسط مربیان هلال احمر، آموزش امداد و کمک های اولیه را فرا گرفتند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران ضمن تشکر و قدردانی از زحمات تمامی مسؤولان و اعضای جوان جمعیت هلال احمر استان تهران در برگزاری طرح نوروزی خدمات بشر دوستانه در سطح استان تهران، در پایان افزود: در روز ۱۳ فروردین، جهت کمک به حفظ محیط زیست، اعضای حاضر در پست های خدمات بشر دوستانه این جمعیت نسبت به توزیع ۵۰ هزار کیسه زباله بین مسافران اقدام کردند.

انتهای پیام/۶۷۰۲۹/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول