اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه

جعفر گودرزی: ناهنجاری‌ها فقط محدود به صنف بازیگران نبوده و در اصناف دیگر سینما نیز قابل ردیابی است

رد متجاوزانی که روح و ذهن و حافظه و خاطره قربانیان خود را تسخیر کرده و افسوس که چقدر آزادانه ساحت هر حرفه و شغلی را جولانگاه اهداف شوم و خبیث خود می دانند و گویا کسی هم جلودارشان نیست.

جعفر گودرزی: ناهنجاری‌ها فقط محدود به صنف بازیگران نبوده و در اصناف دیگر سینما نیز قابل ردیابی است

به گزارش خبرگزاری فارس، جعفر گودرزی رئیس انجمن منتقدان سینما درباره افشاگری‌های اخیر سمیه میرشمسی نوشت: در یادداشت آخر سال ۱۴۰۰ از جای خالی اخلاق در سینما نوشته بودم. از سوءمدیریت و بحران مدیریت که سرمنشاء بسیاری از بی اخلاقی ها و هتک حرمت‌هاست. متذکر شدم اگر اخلاق و راستی و درستی در سینما نباشد هرج و مرج و ابتذال به همراه خواهد داشت. نوشته بودم سینما به یک خانه تکانی اساسی و درونی و یک ویرایش و پالایش بنیادی نیاز دارد و حالا چقدر زود بازخورد آن سخنان و هشدارها نماد و نمود پیدا کرد.

واقعا برایم تلخ و آزاردهنده است که بخواهم درباره اتفاقات تکان دهنده ای حرف بزنم که در سینمای ما توسط افرادی بیمار و متجاوز رخ داده و می دهد. البته حضور این افراد ناخلف متاسفانه نه فقط در سینما که در مشاغل و اصناف مختلف مسبوق به سابقه است و صد افسوس که همچنان هست.

همچنان که این ناهنجاری ها فقط محدود به صنف بازیگران نبوده و در اصناف دیگر سینما نیز قابل ردیابی است. رد متجاوزانی که روح و ذهن و حافظه و خاطره قربانیان خود را تسخیر کرده و افسوس که چقدر آزادانه ساحت هر حرفه و شغلی را جولانگاه اهداف شوم و خبیث خود می دانند و گویا کسی هم جلودارشان نیست.

در شرایط کنونی به عنوان یک منتقد که حمایت از ارزش‌ها، روشنگری، نقد کژی ها، شرایط و اوضاع و احوال سینما وظیفه اخلاقی و صنفی اوست نسبت به شجاعت افشاگری سمیه میرشمسی که قربانی تعرض در سینماست موضع خود را اعلام کنم و امیدوارم با حمایت از جریان «نه به حضور این بیماران در عرصه های مختلف اجتماع» روح، تن و جسم بیماران متجاوز را آن چنان زخمی کنیم که تا همیشه در بستر نامردی و دریوزگی زخم خورده و در عذاب باشند.

سمیه میرشمسی را ستایش می کنم که علی رغم دشواری و عذابِ سخن گفتن در اینباره که آبروی خود را باید هزینه می کرد شجاعت به خرج داد و این ظلم پنهان را فریاد زد. قطعا سکوت در اینباره باعث می شود قربانیان بیشتری به مسلخ برده شوند.

وقوع و شیوع بحران خشونت و تعرض یک پیام آشکار دارد و آن این که خشونت و تعرض در سطح جامعه رو به افزایش است و اگر تدبیری برای این آسیب جدی اخلاقی و روانی از سوی مسئولان اتخاذ نشود با جامعه ای کابوس زده مواجه خواهیم شد؛ چراکه تاثیر و پیامدهای تجاوز، آزار و تعرض جنسی باعث می شود قربانیان هماره احساس ترس، شرمندگی، افسردگی، اضطراب و عدم امنیت داشته باشند و این مسائل به جز افراد قربانی به جامعه هم منتقل می شود و نتیجه اش می شود جامعه ای منفعل، زخم خورده، بیمار و بدون امنیت و اعتماد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول