اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اجتماع بزرگ قاریان استان همدان/ احیای سنت اعتکاف در ماه رمضان

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان از اجتماع بزرگ قاریان این استان خبر داد و گفت: اجتماع بزرگ قاریان، حافظان و اساتید قرآنی همدان با محوریت شورای ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی در ماه رمضان برگزار می‌شود.

اجتماع بزرگ قاریان استان همدان/ احیای سنت اعتکاف در ماه رمضان

حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از تشکیل ستاد مردمی عملیات ماه رمضان در استان خبر داد و اظهار کرد: بعد از وقفه دوساله به خاطر بیماری کرونا در فضای تبلیغی، از اسفندماه سال ۱۴۰۰ در راستای برنامه‌های درخور ماه رمضان ۱۴۰۱ ستاد مردمی تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه در این راستا منطقه به منطقه و روستا به روستا ظرفیت‌های تبلیغی ایجاد می‌شود گفت: در فضای تبلیغی به محور اصلی یعنی میزبانان مبلغان، کسانی که در فضاهای روستایی و شهری  از مبلغین در منزل خود و سایر فضاها میزبانی کرده و زمینه را برای امر تبلیغی آماده می‌کردند، توجه شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بیان کرد: ظرفیت میزبانان مبلغان به خاطر دو مسئله کرونا که مردم نسبت به گذشته نمی‌توانند مبلغان را در منزل خود اسکان دهند و بافت‌های روستایی که به سمت معماری شهری سوق یافته، تحت تاثیر قرار گرفته بود که ما از ظرفیت‌های جایگزین مانند خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های بسیج، بهیاری‌ها و منزل کسانی که در روستاها خانه دارند اما در شهرها ساکن هستند، استفاده کردیم تا فضای تبلیغی را گسترش دهیم.

  وی با اشاره به هماهنگی شبکه‌های مبلغین در راستای برگزاری برنامه‌های ماه رمضان عنوان کرد: در این راستا همایش طلایه‌داران تبلیغ با عنوان «روایت امید» با حضور قائم مقام سازمان تبلیغات کشور برگزار و ساماندهی مبلغین استان انجام و محتواهای تبلیغی به ویژه در راستای جهاد تبیین در اختیار آنها قرار گرفت.

نظیری خاطرنشان کرد: از آنجا که طی دو سال اخیر جزء خوانی‌های قرآن کریم تعطیل یا کمرنگ شده بود امسال در هر شهرستان یک محفل ویژه جزء خوانی تشکیل شد که همزمان با برنامه ویژه حسینیه امام(ره) برنامه خواهند داشت.

وی با اشاره به توسعه محافل جزء‌خوانی قرآن کریم در استان و با بیان اینکه محافل خانگی و جلسات قرآن کریم در دستور کار قرار گرفت و بخش قابل توجهی از آنها با توجه به فراهم بودن شرایط احیا شد گفت: محافل مناجات‌خوانی شبانه در راستای انس دوباره مردم با مساجد در فضای استان و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

نظیری با بیان اینکه به دنبال این هستیم ظرفیت تبلیغی چهره به چهره و بیرون مسجد را هم توسعه دهیم افزود: برنامه تبلیغ‌های مختصر چهره‌ به چهره و متنوع و متفاوت  در تفرجگاه‌ها، پارک‌ها و در قالب نمازهای جماعت با سفره‌های افطاری ساده در هر شهرستان مدنظر است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری برنامه‌هایی به مناسبت نیمه ماه رمضان و میلاد امام حسن مجتبی(ع) عنوان کرد: اجتماع بزرگ حافظان و اساتید قرآنی همدان را در مرکز استان با محوریت شورای ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی خواهیم داشت که برنامه‌ریزی می‌شود از ۱۰ تا ۱۵ ماه رمضان یک شب به این برنامه اختصاص یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه برنامه‌ریزی برنامه‌های شب‌های قدر صورت گرفته است گفت: به دلیل شرایط قرمز کرونایی ماه رجب تقریبا در سه شب موفق به برگزاری برنامه اعتکاف شدیم که بنا داریم اعتکاف رمضانیه را خیلی جدی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: به دنبال این هستیم اگر شرایط فراهم بود دهه سوم ماه رمضان برنامه اعتکاف در قالب سه تا سه روز در سراسر استان برگزار شود که البته جزو سنت‌های قبلی همدان بوده که زمینه برای اعتکاف در دهه پایانی رمضان فراهم شود و ستاد مردمی اعتکاف نیز به طور جدی در برگزاری آن پای کار است.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول