اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

فرصت جام جهانی قطر برای معرفی تاریخ و فرهنگ ایران به جهانیان

یک فعال حوزه فرهنگی و گردشگری گفت: جام جهانی قطر و حضور صدها هزار گردشگر و هوادار و ورزشکار در قطر در همسایگی ایران فرصت بسیار خوبی برای معرفی فرهنگ و تاریخ ایران به جهانیان است.

فرصت جام جهانی قطر برای معرفی تاریخ و فرهنگ ایران به جهانیان

سعید میرتجلی فعال حوزه فرهنگی و گردشگری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: جام جهانی قطر رخداد بسیاربزرگی در همسایگی جنوبی ایران است که به لحاظ سیاسی نیز ارتباطات خوبی با آنها داریم.

وی افزود: باید از فرصت همسایگی و برگزاری جام جهانی قطر برای معرفی فرهنگ و تاریخ ایران اسلامی به جهانیان استفاده کنیم و برای این منطور دو یا سه کارویژه را جزیره کیش تعریف و گردشگران را به سمت و سوی این جزیره سوق دهیم.

به گفته این فعال حوزه فرهنگی و گردشگری، ایجاد یک اکسپوی تاریخی و فرهنگی در این جزیره و متمرکز شدن بر برپایی یک یا چند برنامه ویژه فرهنگی بسیار بهتر از تعدد برنامه‌ها بدون نظم و برنامه‌ریزی خاص است و لذا جزیره کیش می‌تواند بستر مناسبی برای این منظور باشد.

میرتجلی با بیان این که صدها هزار گردشگر، ورزشکار و هواداران تیم‌های مختلف به قطر سفر خواهند کرد و این فرصتی خوب برای بیان تاریخ و هویت ایران و همین طور نشان دادن جلوه‌های زیبای فرهنگی کشورمان به جهانیان است، تصریح کرد: ما به راحتی می‌توانیم امواج وسیع ایران هراسی را در قالب چند ویژه برنامه زیبا و چند دوره‌ای و چند روزه با میزبانی شایسته و فاخر ایرانی خنثی ساخته و در عین حال مواهب اقتصادی نیز از این رویداد بزرگ ورزشی داشته باشیم.

وی همچنین بر ضرورت رایزنی سیاسی برای اعزام مسافران ایرانی از طریق دریایی به قطر نیز برای مشاهده بازی‌های جام جهانی تأکید کرد و گفت: هزینه سفر دریایی را می‌توان از طریق کشتی‌های کروز ایرانی که بعد از بحران کرونا زمین‌گر شدند، کاهش داد و شمار زیادی از گردشگر داخلی را برای تماشای مسابقات به قطر اعزام کرد.

میرتجلی همچنین گفت: رایزنی فرهنگی ایران در قطر نیز نباید از برنامه‌ریزی‌های فرهنگی قطر پیرامون جام جهانی غافل شود و می‌بایست حتما از ظرفیت هنرمندان ایرانی برای برپایی غرفه‌های ایران در این برنامه‌های جنبی بهره بگیرد.

انتهای پیام/ 88055

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول